A Watkins M001 elképesztően furcsa motor, első pillantásra már azon is gondolkozni kell, hogy melyik is az eleje. Mintha a tervezés alapgondolata az lett volna, hogy tilos bármit úgy csinálni, ahogyan megszoktuk.

Jack Watkins már kilenc éve dolgozik a motoron, főleg szabadidejében reszelgette. Alapul egy BMW R 1150 RT-t vett, amiből a blokkon, és a kardánon kívül semmi nem maradt, a vázat például egy lézerrel vágott lemezre cserélte, a Telelever első futóművet pedig egy, a Bimota Tesi 3D-hez hasonló, függőcsapszeges kormányzású lengőkaros rendszerre - a megoldást egyébként Stellan Egeland Harrier BMW-je iheltte, mellyel második lett a 2009-es motorépítő Európa-bajnokságon.
A hátsó kerék egy 1150 GS-ből jött, az első egy Yamaha XJ600-ból, és egy egyedi agyat martak hozzá. A tervezés végig digitálisan zajlott, Watkins körülbelül 100 egyedi alkatrészt tervezett meg CAD-ben.
Az első futómű rugóstagjai egy Moto Guzzi V750-ről származnak, és ezek kiválasztását is számítógépes elemzés előzte meg. Jack bevallása szerint ezzel sok feleslesges próbálgatást, átalakítást és vásárolgatást előzött meg, ami különösen fontos, ha az ember munka után, szabadidejében építget.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.