Kell-e félned a tűzhaláltól, ha megáll melletted egy Ducati Panigale V4?

2018.05.04. 12:06

Egyetlen embert ismerek, aki ment Panigale V4-gyel, és ő azt mondta, hogy elképesztő a motor, egyszerűen MINDENT tud. Viszont már két visszahívási akciót is meghirdettek a típussal kapcsolatban, amelyek egyaránt érintik az alap, az S és a Speciale változatokat, és mind a két feltételezett hiba az üzemanyagrendszerrel függ össze.

2018-Ducati-Panigale-V4-01

Az első a belső szellőzőrendszer szelepcsatlakozóját tömítő O-gyűrűt érinti, amely beszereléskor sérülhetett, és üzemanyag-szivárgáshoz vezethet. Elmondták, hogy az O-gyűrű körüli zsír tömített annyit, hogy a minőségellenőrzéskor és szállításnál ne derüljön fény a hibára - a megoldás igen egyszerű: ellenőrzik, és szükség esetén cserélik a filléres alkatrészt.

A másik visszahívás a tanksapkát érinti, amely nem képes minden esetben kellően szellőzni, tehát előállhat olyan szituáció (ehhez kell egy külső hőmérséklet, egy bizonyos üzemanyagszint és motorhasználat), hogy a tank nyitásakor a túlnyomás miatt kifröcsköljön a benzin. Mindkét tétel javítását ingyen elvégzi a gyártó.

Ezek után jogosan merül fel a kérdés, hogy ezeknek a hibáknak lehet-e köze ahhoz a fotóhoz, amelyen egy kigyulladt Panigale V4 látható. Az a történet röviden annyi, hogy Kanadában, British Columbiában a tulajdonos egyszer csak füstszagot érzett, és amikor lenézett, látta, hogy lángok csaptak fel. A kár jelentős, de nem a tulajdonosnak, ugyanis az Észak-Amerikai Ducati képviselet garanciális hibaként kezelte a dolgot. Azt viszont cáfolták, hogy köze lenne a visszahívásnak a tűzesethez.

Szóval a címben feltett kérdésre a válasz: ha látsz egy Panigale V4-et, nem kell automatikusan fedezéket keresned.