Ezzel ver majd oda a Suzuki a hosszútávú versenyeken
Az Endurance világbajnokságon a Suzuki Endurance Racing Team a mérce, 2001 óta tizenkétszer nyerték meg bajnokságot, vagyis a SERT minden idők legsikeresebb endurance csapata, és a GSX-R1000 pedig a legsikeresebb hosszútávú versenymotor. Idén pedig kimondottan szoros a mezőny, a japán gyártók elképesztő támogatással tolják a gyári alakulataikat, ez pedig erősen megnehezítette a SERT pilótáinak (Vincent Philippe, Etienne Masson és Gregg Black) a dolgát, jelenleg a hatodik helyen állnak. Eddig nem alakultak fényesen a dolgok, a szezonnyitó Bol d'Oron a hetedikek lettek, míg Le Mans-ban a huszonnegyedikek, így 54 pont a lemaradásuk az élen álló F.C.C. TSR Hondához képest.
Háromszoros világbajnokkal erősít a Kawasaki az év legfontosabb versenyére
Bejelentették a Suzukában induló gyári csapatot.

Most reményt ad nekik az új versenygép, melynek az aktuális GSX-R1000 az alapja - bármennyire is furcsa, eddig a kifutott, nem változó szelepvezérléses GSX-R-t használták. A magyarázat erre egyébként igen egyszerű: azzal volt kellő mennyiségű tapasztalat, illetve a megbízhatóság és a tervezhetőség a hosszútávú versenyeken sokszor fontosabb, mint a teljesítmény vagy a köridő.
202 lóerő dömpingáron
Az új GSX-R-ben benne van minden, amit a Suzuki 2017-ben tud. De a GSX-S750 is okozott meglepetést, amikor elkezdtük feszegetni.
Érdemes néhány pillantást vetni az új versenygépre: a gyári Showa futóművet Öhlinsre cserélték, a Brembo féknyergeket Nissinre, a kerekek és a féknyergek gyorszárasak, a kipufogó a Yoshimurától érkezett, a felnikre pedig Dunlop slick-eket húztak.
Ha érdekelnek az endurance versenymotorok:
- Itt írtunk a Honda versenygépéről, a CBR1000RRW-ről
- Itt ki is próbáltunk egy Endurance VB-s BMW S 1000 RR-t
- Itt pedig két Yamaha YZF-R1 endurance versenymotort vizsgáltunk meg
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Rágyúrt a BMW a G-pontra
Bemutatkozott a BMW R 12 G/S, ami minden túraendurók atyját, az R 80 G/S-t idézi szellemiségében és sziluettjében.