Az MV Agusta indul a Moto2-ben

2018.05.18. 14:21

Történelmi fordulat lenne, ha az MV Agusta visszatérne a GP versenyekre - márpedig ezt készítik éppen elő. Első lépésben a Moto2-be térnének vissza a Forward Racinggel. A Moto2-ben 2019-től 765 köbcentis Triumph háromhengeresek kerülnek a versenygépekbe, ami nagy vonalakban ugyan, de hasonlít az MV Agusta 675-ös és 800-as háromhengereseire, így mondhatni, van tapasztalatuk, hogyan kell köré jó vázat és futóművet építeni. A Moto2-es versenygépüket még idén leleplezik, várhatóan júliusban.

MV Agusta F3 RC
MV Agusta F3 RC

Bár a Moto2 jellemzően a privát csapatok pályája - hiszen egyenblokk köré kell építkezni - nem az MV Agusta lesz az első gyári alakulat a rajtrácson, hiszen a KTM már ott van, ráadásul a pilótáik eredményesen is szerepelnek.

Még 2010-ben, amikor elindították a Moto2-t, sokan aggódtak, hogy a korábbi 250-es kategóriát a Honda márkakupájává silányodik majd (legjobban a KTM sírt, aztán mi lett). Bár a nagy gyártók tényleg távol maradtak, a versenyek jók lettek, kiegyenlített, izgalmas és késhegyre menő csatákat láthatunk, ráadásul mindez a csapatoknak is olcsóbb, mintha a Moto3-ban indulnának.

Azzal, hogy a 2019-től a Triumph lesz a blokkok beszállítója, vagyis egy olyan gyártó, amely semelyik GP-kategóriában nem indul, talán további nagy gyártók is beszállnak a Moto2-be.

Az MV Agusta szempontjából a versenyzés fontos: minden idők egyik legsikeresebb sportmárkája, még úgy is, hogy Agusta gróf 1971-es halála után bezuhant a versenyprogramjuk: a lendület még három évig vitte őket, még 1974-ben is övék volt az ötszázas bajnoki cím, és '73-ig a 350-es is, az addig megszerzett 37 világbajnokság után soha nem sikerült visszatérniük. Az elmúlt években próbálkoztak a Superbike világbajnokságon, átütő eredmények nélkül.

Mivel legfeljebb részsikereket értek el, és új Superbike modell sem várható 2021-ig, Giovanni Castiglioni már jelezte, újragondolják a versenyprogramjukat - 2020-ban biztosan nem lesznek ott, és a 2019-es év is bizonytalan. Ha a Moto2-es törekvésük beválik, valószínűleg átcsoportosítják az erőforrásokat. Jó lenne ismét GP futamon látni a márkát, hiszen egykor verhetetlenek voltak.

A Forward Racing az MV Agustával kötött egyezséggel semmit nem kockáztat: jelenleg ők az egyetlenek, akik Suter vázzal mennek, az eddigi négy futamon nem szereztek pontot.

Kapcsolódó
Hatalmas visszatáncolást láthatunk a Moto2-ben

Hatalmas visszatáncolást láthatunk a Moto2-ben

A Suter Racing pár napja jelentette be, hogy kilép a sorozatból, de már vissza is tért.

Az oldalról ajánljuk

Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
  • Hírek

Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró

A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.

április 7., 11:36
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világába
  • Tesztek

Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM

Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.

április 5., 11:21
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
  • Hírek

Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői

Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.

április 8., 10:10