Világháborús csatalovat készített az Enfield

2018.05.23. 08:34

A Royal Enfield bemutatta a Classic 500 Pegasust, amely a a második világháború ejtőernyős motorjának, a Flying Fleanak állít emléket. Már eleve a bemutatónak is méltó helyet választottak, a duxfordi Imperial War Museumban tartották meg a bulit, amire újságírókon kívül veteránokat is meghívtak.

Kapcsolódó
Ellopták a Royal Enfield gyűjtemény egyik ritkaságát

Ellopták a Royal Enfield gyűjtemény egyik ritkaságát

A veterán motort a szállításhoz használt furgonnak együtt lopták el.

A Flying Flea eredetileg egy könnyű 125-ös volt, melyet 1930-tól egészen a 60-as évekig gyártottak, de a negyvenes években, a második világháborúban lett legenda. Az ejtőernyős bevetéseknél ugyanis rájöttek, hogy tök jó, ha a katonkák földet érnek, de onnan tovább is kéne mozogniuk. Eleinte kerékpárokkal próbálkoztak, de belátták, hogy a biciklis katona lehangoló - az sem véletlen, hogy a Pacific Blue sem második világháborús környezetben játszódik. Tehát elkezdtek olyan motorkerékpárt keresni, ami elég könnyű ahhoz, hogy egy keretben ejtőernyővel kidobhassák repülőről, a földön pedig kellően gyors és megbízható.

A kis Enfield minden szempontból megfelelt a feladatnak, könnyű és strapabíró volt, miközben végsebessége meghaladta a 65 km/h-t. Sok sikeres bevetésen bizonyított, és szép lassan legenda lett - és ez előtt tiszteleg most a Royal Enfield a Classic 500 Pegasus-szal.

Bár adta volna, hogy egy fényezéssel és egy emlékplakettel letudják a feladatot, a tervezők felvették a kapcsolatot a brit hadsereg ejtőernyős ezredével, és 18 hónapon keresztül dolgoztak együtt.

A műszaki alapok adottak voltak, a Classic 500-on technikailag nem módosítottak. Kétféle színben készül, egy zöld és egy barna változat lesz. A különleges kiadást legegyszerűbben a tankon lévő, bordó alapon lévő kék pegazus emblémáról ismerni fel - ez konkrétan egy valódi, világháborús modellről származik, ahogyan a forgattyúsházon lévő sárga csík is. 

A jó apróságokat sem spórolták le, ilyenek a barna markolatok, a sárgaréz csatokkal szerelt bőr leszorító a légszűrőnél és az akkumulátornál, illetve a krómok száműzése: fekete lett a fényszóró háza, a kezelőszervek, a kipufogó és a lábtartó is.

Pegasusból mindössze 1000 darab készül, a forgalmazás júliusban indul, és online lehet foglalni őket, az ára körülbelül 1,8-2 milló forint lesz.

Az oldalról ajánljuk

Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
  • Hírek

Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró

A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.

április 7., 11:36
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
  • Hírek

Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői

Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.

tegnap, 10:10
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világába
  • Tesztek

Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM

Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.

április 5., 11:21