A Concorso d'Eleganza Villa d'Este a világ legrangosabb autós szépségversenye, ahol veteránok, luxusautók és gyári tanulmányok egyaránt felbukkannak, ugyanis két dolog számít csak: hogy szép és drága legyen. Ezt a környezetet a BMW már régóta szereti kihasználni egy-egy koncepció megfuttatására, két éve például a kompresszoros R5-tel turnéztak, 2015-ben a K 1600 B előzményét mutogatták, 2013-ban pedig az R nineT prototípusát leplezték le a Comói-tó partján.
Ezúttal az új BMW F 850 GS blokkját építették egy sport-túra modellbe, mely távolról, hunyorogva talán az S 1000 XR-re hasonlít legjobban. Az F 800 GT utódjának is tekinthető tanulmány a 9Cento névre hallgat, és ebben a formában soha nem kerül gyártásba, de van rajta egy-két érdekes megoldás. Ilyen például a dobozrendszer, amely elektromágnessel kapcsolódik a segédvázhoz, ráadásul tökéletesen és szervesen illeszkedik a motor formájához, olyannyira, hogy az oldaldobozokkal lesz csak teljes értékű az utasülés. Dobozok nélkül pedig ott van egy tökéletesen sportos és filigrán far, amely a Concept Roadstert idézi.
Egy igazán bitang BMW
A bajorok ismét roadsterrel támadnak, de ezúttal nem ragaszkodnak a klasszikus formákhoz.
A 9Centóhoz a BMW F 850 GS blokkját használták, és állítólag fel is piszkálták a teljesítményt és a nyomatékot. A lámpák ledesek, a hátsó sárvédőnél pedig van egy furcsa, F1 hangulatú cápauszony-elem - ennek a funkciója egyelőre ismeretlen.
Nem véletlen, hogy most egy sport-túra motort mutattak be, ősszel várhatóan érkezik a széria sport-túra F 850 (talán XR néven?).