Az MV Agusta bemutatta az első modelljét, melybe már az új okos kuplungjukat szerelik (SCS - Smart Clutch System). Az SCS először a túraendurójuk csúcskivitelébe, a Turismo Veloce Lussóba került bele, és nagyjából bejött, amire számítottunk: egy olyan automata kuplungot vezettek be, melynél megmarad a kuplungkar, vagyis hagyományosan is használható, de egy röpsúlyos szerkezet a fordulatszám függvényében képes automatikusan oldani és zárni a tengelykapcsolót.

Az a tippünk is bejött, hogy nem teljesen sajátjuk a megoldás, a Rekluse-zal közösen fejlesztették - az amerikai gyártó eddig főleg offroad motorokhoz, quadokhoz és Harley-Davidsonokhoz gyártott automata kuplungot. A rendszer előnye a gyorsváltókhoz képest, hogy automata módban sem megállásnál, sem elindulásnál nem kell hozzányúlni, és mivel mindig az adott fordulatnak megfelelően működik, minden rajt tökéletes lesz.
Csodakuplungot ígér az MV Agusta
A nemsokára érkező új Turismo Veloce kapja meg először.
Az új kuplunggal szerelt Turismo Veloce teljesítménye nem változik, továbbra is 110 lóerőt tud az Euro4-es blokk, viszont új a váltó, a primer hajtás és a kiegyensúlyozótengely - ránézésre pedig az átlátszó kuplungfedélről lehet ezeket a motorokat felismerni.
Az SCS feláras extra lesz az MV Agustánál, nagyjából 220-250 ezer forintos tételt fog jelenteni - ami az alap Turismo Veloce 5,5 milliós induló árához képest sem különösebben nagy tétel.
A legszebb segg birtokosa pedig...
Ha valaki csak sportmotort és sportos naked bike-ot gyárt 72 éven át, akkor így képzeli el a túramotort.
Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Guminyomás is lefújhat a dobogórólMotoGP Katar – 2025.
Vinales megszívta Katarban, Jorge Martín visszatért, de ismét zakózott, Marc Márquez törött motorral is óriásit ment. MotoGP összefoglaló.
- Hírek
Meghallgattam a motoros propagandát, és igazuk van
Szombaton indul a kampány, aminek célja a motorozás népszerűsítése.
- Tesztek
Nyerj vasárnap, adj el hétfőnTeszt: Yamaha YZF-R9
Yamaha R9: nem feltétlenül szükséges kétszáz lőerő ahhoz, hogy jól érezd magad.
- Hírek
Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?
Az R 1300 R természetesen erősebb és mindenebb elődjénél. Könnyebbnek mondjuk nem könnyebb.