A Superbike világbajnokságon versenyző Kawasaki Racing Team minden idők legerősebb Superbike csapata, talán csak a Ducati volt hasonlóan elsöprő erejű a kilencvenes években Carl Fogarty-val. A Ninja ZX-10RR brutális versenygép, a csapat elképesztő segítséget kap a gyártól, Tom Sykes és Jonathan Rea pedig futamról futamra bizonyítják, hogy nincs ellenfelük - olyannyira uralták a mezőnyt, hogy a szervezőkkülön szabályt hoztak a visszaszorításukra és a Ducati helyzetbe hozására.
Szabályokkal próbálják megtörni a Kawasaki uralmát
A Superbike VB-n nem tud senki labdába rúgni mellettük, a szervezők pedig félnek a verseny elsivatagosodásától.
A szabálymódosításnak és a Kawasakira rávert fordulatszám-limitnek köszönhetően idén a Ducati tényleg jól szerepel, talán ezzel is lehet összefüggésben, hogy a KRT két versenyzője hétvégén, a brnoi (vagy brünni, ahogy tetszik) futam után egymásnak esett.
A második futamon ugyanis a világbajnok Rea alól Sykes kiütötte a motort. A két versenyző amúgy sem voltak nagy barátok, viszont a harmadik körben bekövetkezett baleset után Rea nagyon kiborult. Szerinte Sykes keményen leütközte őt a 12-es kanyarban, és bár az egész olyan gyorsan történt, hogy felfognia sem sikerült, állítása szerint az onboard felvételen látszik, hogy csapattársa keményen oldalba verte őt és a motorját.
"A könyökömön, a térdemen és a motor oldalán talált el. A velem farkasszemet néző kamerán nem látszik, mert bolyban motorozunk, de az ő onboardján látszik, hogy egyenesen nekem jött".
Rea első sorban nem is az ütközésen borult ki teljesen, hanem Sykes versenyzői stratégiáján, hosszasan bírálta csapattársát az újságíróknak: "nem értem, hogy mi játszódik le Tom gyában ezekben az őrült pillanatokban. Nem értem a fickót. Amikor az összes versenyző a pályán van, akkor ő kiszáll a meccselésből, kivéve ha én előzöm meg, olyankor már a következő kanyarban azonnal visszavág".
Sykes máshogy látta az esetet, szerinte Rea túl szélesen fordult, és ő csak tartotta a saját ívét, és nem számított arra, hogy a hosszan kanyarodó csapattársával össze fog érni. "Elhagyta az ívet, vissza akart vágni, csak én ott voltam az ideális helyen, és arra koncentráltam, hogy jó legyen a domb tetején lévő kanyarból a kigyorsításom".
"Nem is volt szükség intézkedésre, beszéltem a versenyigazgatósággal, mert valaki panaszkodott rám, de a felvételen látszik, hogy a motorom ragad az ívre, nem változtat dőlésszöget, teljesen egyenletesen és kiszámíthatóan halad. A helyzet az, hogy ő hibázott, ha valaki a kiszélesített ívről visszavág az ideális ívre, akkor ellenőriznie kell, hogy hova érkezik".
Sykes egyébként később szintén elesett a futamon.