Gyártják a hibrid Honda PCX-et, csak nem kapunk belőle

2018.07.10. 08:18

A hibrid hajtást lehet zsákutcának és zseniális kompromisszumnak is tartani - előnyei mindenesetre vannak, például a gyorsításnál és részterhelésen a villanymotor hasznos és takarékos, de nincs para, ha lemerül az akkumulátor, hiszen benzinnel is tovább tud menni. Az autóknál már lecsengett sláger a hibridség, de a motorkerékpárokat elkerülte a technológia - eddig, ugyanis a Honda végre elkezdte gyártani a PCX125 hibrid változatát. A forgalmazás szeptemberben indul, és először csak Japánban lesz kapható.

A hibrid PCX-be ugyanaz a 125-ös benzinmotort építik, mint a hagyományos változatba, az OHC blokk 12 lóerőt tud, amihez az indítómotor/generátor/villanymotor-egység további két lóerőt ad. Az elektromos hajtást egy 48 voltos lítium akksi táplálja, amely legfeljebb négy másodpercig segít be a hajtásba - vagyis ennyi araszolás vagy gyorsítás az, amihez odateszi magát.

Bár nem nagy segítség az a plusz két lóerő, de nem is jelent számottevő extra terhet a hibrid rendszer, mindössze 5 kiló extra súllyal kell számolni. A hibrid PCX európai bevezetéséről még nem volt szó.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.