Az Endurance világbajnokság egyik legerősebb csapata a francia GMT94 Yamaha, jelenleg tíz pont és egy verseny választja el őket a címvédéstől. Eddig háromszor nyerték meg a világbajnokságot, először 2004-ben, aztán 2014-ben és tavaly. Ezért is különösen meglepő, hogy az suzukai zárófutam után otthagyják a világbajnokságot, és a jövőben a Supersport VB-n (a Superbike VB rommáreszelt hatszázasoknak kiírt kategóriájában) folytatják.
![GMT94-Yamaha-YZF-R1-Suzuka-8-Hours](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/2051/20510/205109/20510963_1299971_4b47b4c23ed56257453908c25822ff7b_wm.jpg)
Suzuka után egyből költöznek át a WSSP-re, a pilótájuk pedig Corentin Perolari lesz, akivel aztán 2019-ben teljes szezont terveznek.
A GMT94 a Yamaha két gyári támogatású csapatából volt az egyik, az ő kilépésükkel a Yamaha Austria Racing Team (YART) minden bizonnyal plusz erőforrásokhoz jut - igaz, a GMT94 volt a sikeresebb, a Yart mindössze egyszer, 2009-ben tudott nyerni.
A GMT94 a WSSP-ben a GRT Yamaha helyére érkezik, ugyanis a korábbi, gyári hátterű yamahás brigád fellép az ezres géposztályba.