Tegnap Dani Pedrosa bejelentette, hogy visszavonul a versenyzéstől, és jövőre már nem lesz ott rajtrácson. Bár Pedrosa a MotoGP-ben soha nem lett világbajnok, végig az élmezőnyhöz tartozott, a legtöbbször dobogón álló versenyzők sorában a harmadik (153-szor végzett az első háromban), 54 szer nyert futamot és három világbajnoki címet tudhat maga mögött, egyet 125-ben, kettőt 250-ben gyűjtött.

"A szezon végén a karrieremnek is vége. Ezt a döntést régóta fontolgatom, és ez egy kemény döntés, mert nagyon szeretek versenyezni, de úgy érzem, nem tudok már olyan intenzitással ott lenni a pályán, mint korábban, és most már más dolgok fontosak az életemben" - mondta a sajtótájékoztatón.
A Pedrosa számára a kaput vélhetően a csapat új fönőkének, Alberto Puig döntése tette be, aki Pedrosa helyére Jorge Lorenzót szerződtette 2019-re. Egy ideig lebegett a pletyka, hogy Pedrosa egy szatellit Yamaha csapatnál folytatja. Pedrosa visszavonulásának másik oka a Michelin gumi lehet, melyhez egyszerűen nem tudott alkalmazkodni - míg korábban a Bridgestone-okkal folyamatosan a dobogó környékén volt, a Michelinekkel egyszerűen nem tudott lépést tartani a mezőnnyel.
Pedrosa ezen felül nagyon sérülékeny versenyző, kulcscsonttörése miatt világbajnoki címet is bukott el, és idén is több futamot törött kézzel teljesített. Mind súlyra, mind magasságra ő a legkisebb a mezőnyben (158 centi és 51 kiló), és emiatt a test test elleni harcból jellemzően vesztesen kerül ki.
A pályatársai az egyik legintelligensebb és legjobb versenyzőként jellemzik. Szokás mondani, hogy a világbajnoki címhez kell egy jó versenyző, egy jó motor, egy jó csapat és egy kis szerencse - Pedrosának csak az utóbbi hiányzott, de az nagyon.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Meghallgattam a motoros propagandát, és igazuk van
Szombaton indul a kampány, aminek célja a motorozás népszerűsítése.
- Közélet
Guminyomás is lefújhat a dobogórólMotoGP Katar – 2025.
Vinales megszívta Katarban, Jorge Martín visszatért, de ismét zakózott, Marc Márquez törött motorral is óriásit ment. MotoGP összefoglaló.
- Hírek
Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?
Az R 1300 R természetesen erősebb és mindenebb elődjénél. Könnyebbnek mondjuk nem könnyebb.
- Tesztek
Nyerj vasárnap, adj el hétfőnTeszt: Yamaha YZF-R9
Yamaha R9: nem feltétlenül szükséges kétszáz lőerő ahhoz, hogy jól érezd magad.