Amióta kiderült, hogy a Triumph lesz a Moto2 motorbeszállítója 2019-től, azóta zsizseg a pletyka, hogy lesz még Daytona 765 - elvégre a Moto2-es mezőny a Street Triple 765 átdolgozott blokkját használja majd, tehát akár a Triumph is építhetne köré sportmotort. Adni adná magát, de az a rossz hírem, hogy 2019-ben még biztosan nem lesz Daytona 765.

Bár minden adott, hogy összerakjanak egy háromhengeres sportmotort, ami a GSX-R750-nek és az MV Agusta F3 800-nak ellenfele lehetne, nem lépik meg ezt, legalábbis 2020 előtt biztosan nem. Ennek az egyik magyarázata, hogy az új modellnek már tudnia kéne az Euro5-öt, ami sok fejlesztést igényel.
A másik, hogy valószínűleg elkapkodni sem akarják az új sportmotort, megvárják, míg lemegy egy szezon a blokkjaikkal a Moto2-ben, gyűjtik a tapasztalatokat, és talán abban bíznak, hogy a közönség, ami hétről hétre látja és hallja a versenymotorokat, egyre jobban rákíván egy utcai változatra.
A harmadik ok, hogy nem kapkodják el, hogy a 765 köbcentis, háromhengeres motor kizárólag utcai motor lenne, mármint abból a szempontból, hogy homológ versenymotorként nem lehetne ott a hatszázas kategóriában.
Aztán az is lehet, hogy kiszámolták, mennyibe kerülne egy Daytona fejlesztése, mennyit adnának el, mennyibe kéne kerülnie, hogy megtérüljön, és egyelőre nem látják, hogy ez működőképes projekt lenne.
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.