Jövőre jön a V6-os brit cafe racer

2018.07.25. 10:06

A Levis motorok története 1911-ben kezdődött, akkor még kétütemű blokkokkal szerelve támadták az utcákat és a versenypályákat - 1920-ban nyertek is a Man TT-n, aztán a második világháború nekik is betett, a szétbombázott brit ipar nem bírta már felszínen tartani a márkát, így 1946-ban bezártak. Most viszont, hogy a retró minden letarol, elérkezettnek látták feléleszteni  a nevet. A Levis a napokban bemutatta az első modelljét, a V6 Cafe Racert, amit további négy típus fog követni.

A hetven éve megszűnt márkanevet egy autótervező, Phil Bevan vette meg, aki Steve Kirk dizájnerrel együtt kezdte meg a prototípus megépítését. Hét hónap alatt készült el a V6 Cafe Racer, melyet egy 1200 köbcentis V6-os hajt - a blokkot Moto Guzzi stílusban, hosszában építették be, viszont ennek a hengerszöge mindössze 22 fok, ráadásul az 1-2-3-4-5-6 gyújtássorend is igen-igen szokatlan (a klasszikus hathengeres gyújtássorend 1-5-3-6-2-4).

Viszont a Levis ezzel a felállással olyan simán jár, hogy nincs is szükség kiegyensúlyozó tengelyre. Bevan elmondta, hogy ez a felállás nagyon hasonlít arra, mintha három Harley állna egymás mellett. Bevallása szerint jól haladnak a fejlesztéssel, 120 lóerős teljesítmény a céljuk.

A váz rozsdamentes acélból készül, az első daraboknak most indul a gyártása - az első, művészi prototípusokhoz képest módosítottak rajta, hogy könnyebben személyre szabható legyen, illetve hogy gördülékenyen lehessen gyártani.

A váz és a motor köré öt különböző típust terveznek, az első a Cafe Racer, amelyet egy Urban Roadster és egy Flat Tracker követ, majd jön még két sportváltozat. Az első előszériás Café Racer augusztus végén lesz látható, majd szeptember 7-én megturnéztatják a Goodwood Revivalön.

A sorozatgyártás a tervek szerint 2019 márciusán kezdődik, a Cafe Racer alapára 37,5 millió forint lesz, míg az utána következő, olcsóbb Urban Roadster 28,6 millióról indul.