A Honda duplakuplungos DCT váltója jelenleg a legfejlettebb motorkerékpárváltó a piacon. A szerkezet lényege, hogy a páros és páratlan fokozatok külön kuplungot kapnak, tehát a következő fokozat már be van készítve, és ahogyan old az egyik, azonnal zár a másik, így nagyon finom és mégis villámgyors kapcsolás érhető el.

Bár autóknál régóta alkalmazzák a megoldást, motoroknál először a Honda VFR1200F és VFR1200X kapta meg a szerkezetet, majd jöttek az NC modellek, majd az Africa Twin, legutóbb pedig az új Gold Wingbe építették be, és ha hitetünk a híreknek, még tovább bővíti a Honda DCT-s modellek sorát, mégpedig egy cruiserrel.
Evolúciós láncszem az autó és a motor között
Hat henger, ülésfűtés, fűtött kormány, navigáció – ez négy keréken is korrekt ajánlat lenne.
A Honda legutóbb benyújtott szabadalmi terveint a 1312 köbcentis VT13000CX látható, amelyet Európában már egy ideje nem kapni, de Amerikában máig fut Fury néven. A konstrukció bőven a DCT előtti időszakban született, de várhatóan alaposan átdolgozzák, hogy képes legyen befogadni a duplakuplungos szerkezetet.
Csak igazi férfiaknak
Vékony jégre merészkedett a Honda, amikor megteremtette a nagyszériás épített chopper fogalmát.
Ebből sejthető, hogy a Honda nem vetette el végleg a V2-es modelleket, illetve hogy vissza szeretnének térni a cruiserek piacára.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.
- Hírek
Rágyúrt a BMW a G-pontra
Bemutatkozott a BMW R 12 G/S, ami minden túraendurók atyját, az R 80 G/S-t idézi szellemiségében és sziluettjében.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.