Nagyjából erről van szó, amikor azt mondja valaki, hogy a BMW élen jár a fejlesztésben:
Míg mások az önvezető autón dolgoznak, ők már az önvezető motorkerékpárt mutatják be. Az már egy másik kérdés, hogy ennek mennyire van értelme, hiszen motorra éppen azért ül az ember, mert valami élvezetes dologgal szeretné eltölteni az idejét - de ettől függetlenül lenyűgöző a technológia. Elsőre azt hittem, hogy trükkfelvétel a motoros nélkül manőverező R 1200 GS.

Az önvezető GS-hez szükség volt segédberendezésekre, például egy-egy villanymotorrra a kormányhoz, a váltóhoz, a gázkarhoz, a kuplunghoz, illetve egy automata oldalsztenderre, a dobozokba pedig került az egészet vezérlő számítógép - viszont nem építettek bele extra giroszkópokat vagy megdönthető kormánnyakat, mint a Honda tavalyi önvezető tanulmányába, ugyanis a cél az volt, hogy a lehető legjobban a motorkerékpár saját elektronikáira támaszkodjanak.
A Honda új motorján feleslegesnek éreznéd magad
Magától egyensúlyozik az NC750 alapú demógép.
A BMW dobozaiban a számítógép mellett GPS eszközök vannak, amelyekkel tájékozódni tud, illetve figyeli a környezetét. Bár a technológia megvan hozzá, a BMW nem tervez önvezető motort gyártani - ez egy technológiai demó, amelyet a későbbi biztonságitechnikai fejlesztésekhez fognak felhasználni. Például ha elterjednek az önvezető autók, akkor azokkal hálózatban működve ismerni fogja a motor a körülötte lévő forgalmat, tudni fogja, hogy valaki takarásból ki fog-e a motor elé fordulni, és tud segíteni a vezetőnek a hasonló, alaphelyzetben előre nem látható balesetek elkerülésében.
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Nyerj vasárnap, adj el hétfőnTeszt: Yamaha YZF-R9
Yamaha R9: nem feltétlenül szükséges kétszáz lőerő ahhoz, hogy jól érezd magad.
- Hírek
Meghallgattam a motoros propagandát, és igazuk van
Szombaton indul a kampány, aminek célja a motorozás népszerűsítése.