Miután a spanyol GasGas megmenekült a csődtől, és irgalmatlan tempójú fejlesztéssel talpra állt, nekiláttak bátran kísérletezni - az első furcsa hibridjük a Contact ES volt, amely egy túra-triál motor - alapjaiban triál, de tettek rá egy jelzés értékű ülést és egy nagyobb tankot, hogy el lehessen távolodni vele a zárt pályáktól. A Contact ES-hez hasonlóan a frissen leleplezett ECRanger is hobbimodell, tehát nem versenycélra gyártották, hanem a műkedvelő endurósoknak.
Kétütemű csemege terepmotorosoknak
Szokatlan párosítás a triál-túra, de nem volt hülye, aki kitalálta.

A kétütemű, mindössze 108 kilós enduró két méretben készül, 200 illetve 300 köbcentivel. A váz ismerős, ugyanis a versenymodellek króm-molibdén ötvözetű vázára épül. Az állítható futóművet a Kayaba szállítja, elöl 46 mm átmérőjű fordított villát használnak, melynek 270 mm a rugóútja, míg az állítható központi rugóstag 119 mm-en mozog.
A 200-as és a 300-as blokkot egyaránt úgy hangolták, hogy már lentről szépen húzzon, illetve mindkettő megfelel az Euro4-es normáknak. A versenymotoroktól az ülésmagasság is megkülönbözteti, azoknál négy centivel alacsonyabb, azaz 940 mm magasan van a nyereg. A kisebb, 200-as ECRanger 2 050 000 forint, a nagyobb változat pedig ötven rugóval drágább csak - azaz körülbelül fél millióval olcsóbb, mint a hasonló célra szánt KTM Freeride 250F.
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.