Leleplezték az új BMW R 1250 GS-t

2018.09.18. 09:15

Miután a múlt héten kiszivárgott a BMW R 1250 GS bemutató videója, a bajorok úgy döntöttek, felesleges a titkolózás, és kinyomták a fő infókat az új túraendurójukról. A 2019-es modell legfontosabb újdonsága a blokk, melyet 1254 köbcentisre növeltek (eddig 1170 volt), és 134 lóerőt tud 7750-es fordulaton, a legnagyobb nyomatéka pedig 143 Nm. A furatot 1,5 mm-rel növelték, míg a löket további 3 mm-t kapott, tehát az eddigi 101 x 73 mm-es arány 102,5 x 76-ra változott.

Az új bokszermotor különlegessége a ShiftCam nevű változó szelepvezérlés, melynek a lényege, hogy a vezérműtengelyen kétféle bütyökprofil található, és a tengelyt egy váltójárattal elmozdítva módosul a vezérlés. Emellett új lett a befecskendező, a dugattyúk hűtése, a váltó, valamint a csúszókuplung.

De nem a blokk az egyetlen fejlesztés, a 1250 például kap egy új 6,5 collos TFT kijelzőt és egy teljesen új motorvezérlőt, melyet BMS-O-nak kereszteltek. Ezen felül továbbfejlesztik a Dynamic ESA nevű félaktív futóművet.

A tank 20 literes lesz, az ülésmagasság 850 és 870 mm között állítható, a menetkész tömege 249 kiló. Nem csak a GS kapja meg az új blokkot, hanem az R 1250 RT is - és idővel valószínűleg a többi, jelenleg még az 1200-as vizes bokszerrel szerelt típus is.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.