Ez az új Suzuki Katana

2018.10.02. 15:17

A Katana-történelem 1981-ben indult a GSX1100 Katanával, amely akkor a formáival annyira volt valószerű, mint a Hősök terén leszálló Millennium Falcon. 111 lóerős teljesítményével és a 240 km/h körüli végsebességével, a merész orrával és az oldalsó burkolatokat mellőző formatervével azonnal vágyott tárgy lett - amúgy azt a formát eredetileg egy MV Agustának szánták...

2019-katana-suzuki

A Katana második, bukólámpás generációja is sláger lett, idén pedig eljutottunk a harmadik Katanához, amit Kölnben lepleztek le. Nyilván lehet fanyalogni, hogy ez csak egy átidomozott GSX-S1000, dehát ezért is hiteles, végső soron az eredeti Katana is egy merészre idomozott GSX1100E volt.

A forma ügyes remixelése a modernnek és a nyolcvanas éveknek, az pedig külön tiszteletre méltó, hogy a tankon lévő Suzuki-felirathoz egy 37 éves betűtípust poroltak le.

A blokk 148 lóerős, a hengerek megkapták a SCEM  (Suzuki Composite Electromechanical Material) bevonatot (akárcsak az 1000-es GSX-R), átdolgozták a fojtószelepet, egyébként ugyanaz a bivalyerős és kiegyensúlyozott darab, mint a GSX-S1000.

Van benne háromállású kipörgésgátló, csúszókuplung és ABS, a lassításról pedig négydugattyús Brembók gondoskodnak. Az új TFT műszerfal ugyanaz, mint a GSX-R1000R-en, az összes világítás ledes, tehát a hátsó fény, a fényszóró és az irányjelzők is azok, ami jelentős minőségi előrelépés.

A futóművet a KYB szállítja, elöl minden paraméterében állítható, 43 mm-es fordított villákat találni, és a központi rugóstag is minden irányba állítható. A dizájn egyetlen áldozatot kívánt, a tankot, melynek a kapacitása 17 literről 12 literre csökkent.

A legújabb trendeknek megfelelően ennél a motornál sem baj, ha nem érzed késznek: rengeteg gyári kiegészítőt kínálnak hozzá, amelyekkel kimaxolhatod a 80-as évek hangulatát, például rendelhető piros Brembo-nyergekkel, karbon blokkvédővel, füstszínű szélvédővel, vörös cérnával varrt Katana-logós üléssel és fűthető markolattal is.