Átdolgozta a KTM a 1290 Super Duke R blokkját

2018.10.04. 08:20

Legutoljára tavaly frissítettek a KTM 1290 Super Duke R-en, de a kölni Intermoton már most bemutatták a továbbfejlesztett, 2019-es modellt. A mostani frissítéssel a 2020 januárjában életbe lépő Euro5-ös emissziós előírásnak mennek elébe, ami a mostanihoz képest körülbelül 30%-kal kevesebb kibocsátást vár el. Ezt pedig az aktuális blokkal csak jelentős teljesítményveszteséggel tudták volna elérni.

Kapcsolódó
A legdurvább motor

A legdurvább motor

Átrendezi a belső szerveket, lerúgja a csillagos eget, ez egyszerűen őrület.

KTM-1290-SUPER-DUKE-R

A blokk tehát hiába néz ki úgy, mint eddig, belül alaposan átdolgozták, és az sem véletlen, hogy a vízhűtő is lényegesen nagyobb lett - így meg tudták tartani a 175 lóerős teljesítményt és a 141 Nm-es csúcsnyomatékot.  A katalizátor is jelentősen megnőtt - érdekes egyébként, hogy maradnak a V2-nél, ugyanis az elmúlt években teszteltek V4-es blokkot is a Superduke vázába építve. 

A másik fontos újítás a futóművet érinti, eddig a központi rugóstagot közvetlenül a lengővillához kapcsolták, míg a 2019-es modellnél a rugóstag egy himbarendszeren keresztül csatlakozik a lengőkarhoz. Ennek egyik eredménye, hogy szélesebb tartományban állítható a futómű karakterisztikája, másrészt nagyobb szabadságot hagyott a kipufogó elvezetéséhez - illetve feltételezhetően az egykarú hátsó kar is merevebb lett.

KTM-1290-super-duke-gt

A 1290 Super Duke mellett bemutatták az új 1290 Super Duke GT-t is, mely szintén egy Euro5-kompatibilis frissítésen esett át. Az új lámpa-fejidom-szélvédő kombináció a leginkább szembeötlő változás, illetve megkapja a Super Adventure színes TFT műszerfalát, míg a blokk ugyanazokon a fejlesztéseken esett át, mint a Super Duke R V2-ese.

Kapcsolódó
Gyilkossági kísérlet

Gyilkossági kísérlet

Ez egészen biztosan nem egy újságíróknak felkészített, preparált tesztmotor volt.

Az oldalról ajánljuk

Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világába
  • Tesztek

Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM

Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.

április 5., 11:21
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
  • Hírek

Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői

Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.

tegnap, 10:10
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
  • Hírek

Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró

A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.

április 7., 11:36