Sportmotorosok álma: aftermarket aerodinamikai szárny
A motorkerékpár iparnak mindig vannak slágerei, hol a végsebesség, hol az elektronika - most itt tartunk éppen -, és úgy tűnik, megvan a következő topik, ami tematizálja a gyártók fejlesztési csapásirányát: az aerodinamika. A MotoGP-ből indult, megjárta a Kawasaki H2R-t, a beköszönni készül a Superbike-ba és mindjárt itt az utcai eljövetele is az aerodinamikai elemeknek. És máris itt vannak az első korán ébredőknek az utólag felszerelhető szárnyak.

A spanyol Puig látta meg a piaci rést - ők alapvetően plexikben utaznak, de a biznisz az biznisz, és úgy tűnik, jól eladható dolgot találtak ki, aftermarket oldalsó spoilereket, melyeket csak fel kell pattintani az oldalidomra, és bumm! Instant leszorítóerő!
Jelenleg a BMW, a Honda, a Kawasaki, a Suzuki és a Yamaha aktuális, ezres sportmotorjaihoz kínálnak szárnykészletet, és típusonként más-más leszorítóerőt termelnek. Például a CBR1000RR-en 1 kilót 100 km/h-s sebességnél. Ami nem sok, de a tempó növelésével exponenciálisan nő a leszorítóerő, például 280-nál már 7-8 kilóval lehet számolni.
Az ujjamra csukták a mennyország kapuját
Egyik kezével ad az Isten, másikkal meg elvesz. A Honda tavaly beszüntette a CBR600RR gyártását, de kilenc év után végre van új ezres.
Ez elméletileg segít az első kereket az aszfalton tartani, amitől a motor stabilabb lesz, illetve jobban át tudja vinni a teljesítményét. Ráadásul gyorsan felszerelhető, a Puig szerint összesen 40 perc az installálása.
Parasztvakítás vagy hasznos? Idővel kiderül, mindenesetre egyre inkább úgy tűnik, hogy ez a sportmotorok jövője, hiszen az Aprilia már meglépte, a Ducati pedig nemsokára meg fogja.