Ducati Panigale V4 R: 231 lóerő
Az olasz márka leginkább várt és piacilag legkevésbé meghatározó újdonsága a Panigale V4 versenyváltozata, a V4R, mely a szabályoknak megfelelően 998 köbcentis. Ahhoz, hogy ütőképes versenymotor lehessen belőle, sok megoldását direkt a MotoGP-ből emelték át, például kerültek rá aerodinamikai elemek, más néven szárnyak.
A legtöbb okosság viszont a blokkon belül van, kovácsolt dugattyúkkal, titán szelepekkel, titán hajtókarokkal, új főtengellyel, nagyobb szívótorokkal érkezik, és 2250-nel többet forog, mint a V4S: 16500-nál üt be a tiltás, de addigra már leadta a 217 lóerőt és 112 Nm-t, miközben menetkész tömege 193 kiló - szárazon szerényen csak 165 kiló.
De létezik hozzá Ducati Performance kipufogó (beszállítja az Akrapovic), amellyel 231 lóerőt tud 15 500-nál, így ez minden idők legerősebb, rendszámozható Ducatija. Bár az elektronika fullos, a futómű nem elektromos - hogy könnyebb legyen a versenyző igényeihez hangolni.