Leleplezték az új MV Agusta Brutale 1000-et
Az idei EICMA-n lehullt a lepel az MV Agusta Brutale 1000 Serie Oro hyper-nakedjéről, és ezzel együtt az új fejlesztésű sornégyes platform első tagjáról. Korábban azt ígérték, hogy olyan lesz, mint a superbike versenymotorjuk, csak idomok nélkül. A számokat tekintve nem is túloztak nagyot.
Még idén bemutatják az MV Agusta Brutale 1000-et
Az új négyhengeres platform első modellje lesz, amelyet még kettő követ majd.

A superbike bajnokságban futó F4 RC versenymotorjukból sok megoldást átemeltek, mint az égéskamrát és a kenési és súrlódáscsökkentési módszereket. Ennek eredményeképp sikerült kifacsarniuk a motorból 205 lóerőt, ami azért elég meggyőzően hangzik.
Természetesen race kit is rendelhető a motorhoz, mellyel 209 lóerőt érhetünk el. Ez lényegében az SC Project 4-1-4 rendszerű versenykipufogójának köszönhető.

A motorblokk 998 köbcentis, 13,65:1 kompresszió aránnyal, ami kimondottan magas, utca motor nagyon ritkán megy 13:1 fölé. Emellett titán szelepeket és színterezett szelepvezetőket kapott, továbbá kis súrlódású kompresszió gyűrűket a maximális hatásfok elérése érdekében.
Természetesen elektronikai extrákkal is telepakolták a gépet. Leglátványosabb az 5"-os TFT kijelző, mely természetesen színes. Ennél talán eggyel érdekesebbek a motorost segítő elektronikák, azaz az egykerék kontroll, a rajtelektronika, a nyolcállású vezetési mód kapcsoló és le-fel gyorsváltó.

A váz a klasszikus MV Agusta megoldás szerint acél térhálós, alumíniummal kombinálva. Így a száraz tömeg 186 kiló, race kittel pedig 184. Ehhez természetesen hozzájárulnak a szénszálas kerekek is. Érdekesség még, hogy aerodinamikai szárnyakat is kapott Brutale, melyek 200 km/h felett észlelhető mennyiségű leszorító erőt termelnek.

Az Öhlinstől érkeztek elektronikus teleszkópok, hátra TTX36 előre pedig NIX modellek kerültek. A fékek a Brembótól jöttek, elől 320 mm-es tárcsákkal. A világítás teljesen ledes, nappali menetfénnyel kiegészítve.
Mint minden MV Agusta mely "Oro" nevet kap, a Brutale 1000 Serie Oro is limitált kiadás, mely sajnos azt jelenti, hogy mindössze 300 db készül belőle.
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Nyerj vasárnap, adj el hétfőnTeszt: Yamaha YZF-R9
Yamaha R9: nem feltétlenül szükséges kétszáz lőerő ahhoz, hogy jól érezd magad.
- Közélet
Guminyomás is lefújhat a dobogórólMotoGP Katar – 2025.
Vinales megszívta Katarban, Jorge Martín visszatért, de ismét zakózott, Marc Márquez törött motorral is óriásit ment. MotoGP összefoglaló.
- Hírek
Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?
Az R 1300 R természetesen erősebb és mindenebb elődjénél. Könnyebbnek mondjuk nem könnyebb.
- Hírek
Meghallgattam a motoros propagandát, és igazuk van
Szombaton indul a kampány, aminek célja a motorozás népszerűsítése.