A Pierobon nem különösebben ismert gyártó, nagyjából a Bimotához tudnám őket hasonlítani, annyi különbséggel, hogy kizárólag Ducatival foglalkoznak. Mármint Ducati blokkok köré építenek komplett versenymotort, különös figyelmet szentelve a gyárinál jobb és könnyebb váznak. Építettek már így csapatós motort a lég-olajos DesmoDue 1100 EVO blokk köré, az volt a Pierobon X60R, volt már motorjuk a Testastretta 848-cal is, azt Pierobon X80R-nek hívták, most pedig leleplezték a X85R-t, amelyben a Ducati Superquadro blokkja ketyeg, melyet a V2-es Panigalékból ismerhetünk.
![](https://kep.index.hu/1/0/2128/21280/212806/21280636_6e50d4685d5dff48ca48b134d526d683_wm.jpg)
Az egész projekt még 2013-ban indult, akkor csak vázátalakító készletet kínáltak, most viszont elkészültek a komplett versenygépükkel, melynél dobták a Ducati önhordó vázát, és egy pillekönnyű acél csővázat építettek hozzá.
![](https://kep.index.hu/1/0/2128/21280/212806/21280638_09483a6379d1e54616e4014cb8ffb838_wm.jpg)
A térhálós váz 28 mm-es csövekből áll össze, és tervezési szempont volt, hogy egy blokkcsere egyszerűbb legyen, mint egy Panigalén, ahol konkrétan mindent szét kell szedni hozzá. A központi rugóstag pozíciójához nem nyúltak, és az egykarú lengővillát is meghagyták - mármint az egykarúságot, maga a kar teljesen saját tervezés.
A segédváz alumíniumból készült, és egyszerre támaszkodik a vázon és a hátsó hengeren. Az árról még nem esett szó, de a kisszériás típusról lévén szó, egészen biztosan drágább lesz a gyári Panigalénál.