Eladták az Öhlins-t

2018.11.19. 15:34

Ha valaha gondolkodtál már azon, hogy mennyibe kerülhet az Öhlins, mármint nem egy gátló vagy egy teleszkóp, hanem maga a cég, akkor most már van egy támpont: a Tenneco 160 millió dollárért, vagyis körülbelül 45 milliárd forintért szerzett többségi tulajdont a svéd futóműgyártóban. Kisebbségi tulajdonosként megmaradt a cégben az alapító és névadó Kenth Öhlin.

Magasságban is állítható az Öhlins gátló. De minek van a gáztartályon befőttes gumi?
Magasságban is állítható az Öhlins gátló. De minek van a gáztartályon befőttes gumi?

A Tenneco ipari és autóipari óriásvállalat, ráadásul futómű terén is vannak érdekeltségeik, több nagy márka beszállítói, illetve az utángyártói piacon is jelen vannak, például hozzájuk tartozik a Monroe is, de például ők voltak azok, akik a Marzocchit a csőd után továbbpasszolták az olasz VRM-nek.

Kapcsolódó
Megmenekül a Marzocchi

Megmenekül a Marzocchi

A futóműalkatrészeiről ismert gyártót a szintén olasz VRM húzza ki a lecsóból.

A Tenneconak az Öhlinsre a szabadalmai és az ott felhalmozott knowhow miatt van szüksége, az elektronikus futóművek terén a svéd cég az élen jár,  illetve a versenysportban megkerülhetetlen tényező (több mint 300 világbajnoki cím azért jelent valamit).

Jó hír, hogy a Tenneco nem akarja megkavarni az Öhlins működését, például hagyják, hogy az alapító zavartalanul folytathassa a munkáját, és továbbvigye a céget az eddigi elképzelései és stratégiája szerint.

DSC06504

Az Öhlins nem mindig volt független, tíz évvel az alapítás után, 1986-ban felvásárolta a Yamaha, és csak 2006-ban vásárolta vissza a Kenth Öhlin a vállalat 95%-át. A Tenneco sem idegen partner számukra, húsz éve közösen kezdtek elektronikusan vezérelt futóművet fejleszteni, amely nagy szériában először 2003-ban a Volvo S60R-ben jelent meg.

És ha már Öhlins: 2015-ben volt szerencsém összefutni Milánóban az Öhlins nyudíjazott tesztmotorjával, vagyis azzal a Yamaha YZF-R1-gyel, amit megcsináltak full-full-fullos versenymotornak, hogy utána azzal próbálgassanak különböző prototípus-megoldásokat. Arról a motorról itt olvashatsz.

Kapcsolódó
Raktárban állt, míg mások a csúcsra értek

Raktárban állt, míg mások a csúcsra értek

Az MGC3 soha nem állt rajthoz, de több világbajnokságot döntött el, mint bármilyen más motor.