Létezik csapatós retró: Triumph Speed Twin
A Triumph megvárta, míg lecsengenek a nagy őszi kiállítások, és tegnap, Párizsban leplezték le a Speed Twin 1200-at. Ez lényegében a Bonneville T120 kevésbé autentikus változata, a nevet pedig egy 1937-es modellnél használták először, az volt az cég első, teljesítményre kihegyezett soros kéthengerese.
Drogos lettem, mindenki az irigyem
Sejtettem, hogy ez lesz a vége. Menthetetlenül, örökre, sóvárogva, őrülten beleszerettem.

A blokk régi ismerős, ugyanaz a soros kéthengeres dolgozik benne, mint a Thruxtonban is, de átdolgozták, magnézium deklikkel és a kuplung módosításával 2,5 kilót faragtak rajta. Úgy hangolták, hogy 97 lóerőt (@6750) és 112 Nm-t (@4950) adjon le. Ehhez könnyebb főtengelyt és nagyobb kompressziójú hengerfejet használtak.
A szépségért szenvedni kell?
Rinyálás, persze, de van-e értelmes magyarázat erre a futóműre, fékre és üléspozícióra ennél a motornál.
A váz új, bár alapjaiban a Thruxtontól származik, de minimálisan módosították, a Speed Twin összesen 10 kilóval könnyebb a Thruxtonnál (196 kiló szárazon) - ennél a típusnál a sportos viselkedés helyett a kényelemre és a könnyű kezelhetőségre került a hangsúly. A felnik 17-esek, és igen jó ízléssel Pirelli Rosso Corsa 3 gumit húztak rá, amik azért jelzik, hogy nem csak nézelődős gurulásra lesz alkalmas.
A vezetőt állítható kipörgésgátló, három állású üzemmódkapcsoló és csúszókuplung segíti. A futóművet a Kayaba szállítja, hátul kétoldali rugóstagokat találni, elöl egy 41 mm-es hagyományos villa veszi fel az utat. A lassításhoz 305-ös tárcsafék került az első kerékhez Brembo nyergekkel, míg hátul kétdugattyús Nissin segít megállni.
A Triumph szerint a Speed Twin a Monster 1200 ellenfele, a saját palettájukon belül pedig a Street Twin és a Thruxton közé lőtték be. És ha hihetünk a pletykáknak, ebből is lesz egy R változat, Öhlins futóművel, radiális fékkel, és ha minden igaz, dupla kerek lámpával.
Száz év vagány
Hány lóerős ez? Hetven? Hetvenöt? – gondoltam, mielőtt megnéztem a forgalmit. Hopp, nagyon nem annyi. De akkor honnan ez a nagy jóság?