A Malagutit 1930-ban alapították, először kerékpárokkal foglalkoztak, majd a második világháború után kezdtek kismotorokat gyártani, és egy időben a versenysportba is belekóstoltak: 2004-ben például Talmácsi Gábor volt a pilótájuk.
A Malaguti 2011-es csődje után megszűnt létezni, a márkanevet pedig az osztrák KSR Group vásárolta fel, és 2019-től hat modellel jelennek meg a piacon. A blokk az Apriliától származik, a 125-ös modellek öt változatban, 15 lóerős blokkal érkeznek: egy supermoto (XSM125), egy enduró (XTM125), egy naked (Monte 125) egy idomos sportmotor (RST125) és egy túraenduró (Dune 125) lesz.
Az egyenblokk vízhűtéses, injektoros egyhengeres, amelyet egyszerű acélcső-vázba csavaroznak be. A perifériák viszont jók, a túraendurót leszámítva mindegyik fordított teleszkópot kap, illetve odafigyeltek a stílushoz illő részletekre, például a túraenduró, az enduró és az SM küllős felniket kap, az endurón a koszt kidobó, terepmotorhoz illő féktárcsa található, és a lengővillát sem tudták le olcsó zártszelvénnyel.
Az öt 125-ös mellett egy 300-as robogót is bemutattak, ami jól felismerhető: egy átbrandingelt Aprilia SR Max 300. Tehát a 278 köbcentis Piaggio blokk 22 lóerőt és 23 Nm nyomatékot tud majd, tárcsafékek lassítják, és a 15 literes tankjával és pontos futóművével remek városi és elővárosi robogó.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ázsiai sikermodellt hoz Európába a Honda
Óvatos felvezetés után végre felénk is elhozza a Honda a GB350S modellt, és rögtön rittyent mellé egy 500 köbcentis testvérmotort.