Egyre stabilabban vezeti a Honda a Dakart

2019.01.15. 13:59

A Dakar hetedik szakasza szinte végig mért szakasz volt, 323 kilométer speciál mellett mindössze 64 kilométer összekötő szakasz volt - lényegében egy csillagtúra volt San Juan de Marcona körül a hegyekben. A Nasca-vonalak régiójáról beszélünk, szóval a nap első száz kilométerén folyóhomokon mentek, aztán beértek a hegyek közé, ahol sziklás talajon kellett szlalomozni és szűk katlanokban kellett eligazodni, majd a nap végén ismét dűnéken kellett szörfözni - navigáció szempontjából ez utóbbi volt a legnehezebb.

"Nagyon nehéz volt, ha a homokban valaki rossz nyomot választ, azzal mindenkit megvezet a rossz irányba. Kicsit össze is zavarodtam a navigációval, emiatt veszítettem egy kis időt. Az utolsó napok mindig nagyon nehezek a tömegrajttal, de innentől már nem sok minden változik, mondjuk az is érdekes kérdés, hogy mi számít a Dakaron normálisnak" - nyilatkozta a címvédő Matthias Walkner.

Bár Sam Sunderland idei teljesítménye elég hullámzó, tegnap egy szép szakaszgyőzelemmel zárta a napot, ezzel elkezdte ledolgozni az előző napon begyűjtött hátrányát, és feljött az összesített negyedik helyre. Sunderland egyébként nem kockázatvállalással érte el a jó eredményt, hanem navigációval - és így az összesített első helytől alig tíz perc választja el.

A célban így nyilatkozott: "Örülök a mai napnak, nagyon jól ment, és jól esett, hogy sikerült ledolgoznom a hátrányomból. Tegnap nagyon csalódott voltam: én nyitottam a pályát, de megsérült a hátsó fékem, az pedig megzavarta a stratégiámat. De ma úgy döntöttem, hogy ezt a frusztrációt megpróbálom a javamra fordítani, és ugyanolyan keményen folytatom, mint eddig. A végén veszítettem ugyan egy kis időt, de összességében elégedett vagyok. A srácok tegnap este néhány dolgot módosítottak a motorom futóművén, ezért nagyon hálás vagyok, mert ma sokkal kezelhetőbb volt. Holnap együtt rajtolunk az autókkal és a kamionokkal, ami eléggé kiszámíthatatlanná teszi a dolgokat."

A második a Honda gyári támogatású versenyzője, Jose Ignacio Cornejo lett, a 25 éves chilei pilóta ezzel a 12. helyen áll összesítésben. 2016-ban junior világbajnok volt raliban, akkor a Dakart az ötödik napon kényszerült feladni, tavaly a tizedik lett, és idén is ügyesen építgeti a tempóját - szerintem nem kell sokat várni az első szakaszgyőzelmére.

A harmadik Ricky Brabec lett, aki ezzel visszaszerezte a Hondának az összesített vezetést - a husqvarnás Pablo Quintanillának nem jött ki a lépés, a 14. helyen végzett, és visszaszorult az összesített ötödik helyre, közvetlenül a KTM két gyári pilótája, Toby Price és Sam Sunderland mögé.

"Szükségem volt egy jó eredményre, hogy visszakerüljek az élre. Nem volt könnyű, azt hiszem túl gyorsan mentem, tudod, többet vállaltam, mint amit kéne. Keresztbe tett ujjal várom, hogy most minden így maradjon, és remélem, holnap kicsit könnyebb lesz a navigáció, mint a mai - amikor soha nem tudhatod, hogy jó helyen vagy. Ezen a versenyen minden pillanat kulcsfontosságú." - mondta Brabec, aki jelenleg a legesélyesebb a KTM 17 éve tartó sikerszériájának a megtörésére.

Kellemes meglepetés Adrien Van Beveren tegnapi negyedik helye, amivel a yamahás versenyző a második helyen áll, igaz, kevesebb mint egy perc az előnye a Toby Price-hoz képest, viszont az első helytől 7:47 választja el.

"A dűnéknél láttam egy csoportot, akik csak köröztek, akkor rájöttem, hogy nem találják az egyik Way Pointot, szóval leváltam róluk, és megkerestem a helyes útvonalat. Azt hittem, hogy megvan a jackpot, de többen megláttak, és elkezdtek követni. Ricky-t végül nem sikerült behoznom, de ez egy jó nap volt. Ismét közeledik a befejezés, ezért koncentráltnak kell maradnom. Igyekszem minden nem a legjobb formámat hozni" - mondta a nap végén Van Beveren.

Érdekes adat, hogy ez volt a Dakar történelmének 20. perui szakasza, 2012-ben, 2013-ban, 2018-ban érintette a verseny az országot, idén pedig teljes egészében Peruban zajlik.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.