Stefan Pierer már nyíltan beszélt arról, hogy mennyire inspirálóan hatott rá a VW csoport platformstratégiája, és a KTM 790 Duke már ennek szellemében született, és a sportos naked alapjaira azóta már felhúztak két további modellt, a KTM 790 Adventure és Adventure R-t. Ezeken felül volt már szó egy túra-supermotóról is, de eddig nem esett szó az RC790-ről. Pedig nem lenne hülyeség, nézzük meg csak, mennyire izgalmas tárgy a Kramer 790 Duke alapú pályagépe.
Iszonyatosan penge lett a KTM 790 Duke alapú pályagép
104 lóerőhöz a 140 kiló nagyon jól hangzik. És van belőle egy könnyebb verzió is.

Viszont most megtört a jég, ráadásul bizakodásra adhat okot, hogy nem egy forrás nélküli pletyka bukkant fel, hanem a KTM utcai motorokért felelős PR-vezetője, Luke Brackenbury osztott meg egy fantáziarajzot az idomos 790 RC-ről azzal a szöveggel, hogy mi lenne, ha a KTM készítene egy RC790-et?
Should we? 🤔
— Luke Brackenbury (@lukebrackenbury) 2019. január 7.
“Should KTM consider making the KTM RC790?”https://t.co/3iLdDOiAG2 pic.twitter.com/INULdo47VK
A KTM-nek egy ideje az RC125 és az RC390 az összes sportmotorja, a nagyobb kategóriákban kizárólag nakedeket kínálnak. Ez egyébként nem véletlen: a nagyobb sportmotorjaik nem lennének versenyképesek az aktuális versenysorozatokban. A 790 platform például semelyik gyorsasági sorozat szabálykönyvébe nem illik igazán - bár erre lehet mondani, hogy ugyanez a GSX-R750-re, az MV Agusta F3 800-ra és a Ducati 959 Panigaléra is igaz, és ezek mégis sikeres modellek.
Bár a KTM kommunikációjában folyamatosan az szerepel, hogy a 790-es blokk 105 lóereje bőven elég, de több helyről hallani, hogy igazából ők sem elégedettek vele, éppen ezért nem készült még a 790 Duke-ból R változat, mert ahhoz körülbelül további +10 lóerőre lenne szükség. Ha tippelnem kéne, azt mondanám, hogy az RC790 majd akkor lesz, ha bemutatták a 790 Duke R-t, több erővel, komolyabb fékekkel és minden irányba állítható futóművel.
A legjobb japán motor, amit a KTM valaha gyártott
Osztrák motor még soha nem volt ennyire sokoldalú és kiegyensúlyozott.
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Nyerj vasárnap, adj el hétfőnTeszt: Yamaha YZF-R9
Yamaha R9: nem feltétlenül szükséges kétszáz lőerő ahhoz, hogy jól érezd magad.
- Hírek
Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?
Az R 1300 R természetesen erősebb és mindenebb elődjénél. Könnyebbnek mondjuk nem könnyebb.
- Közélet
Guminyomás is lefújhat a dobogórólMotoGP Katar – 2025.
Vinales megszívta Katarban, Jorge Martín visszatért, de ismét zakózott, Marc Márquez törött motorral is óriásit ment. MotoGP összefoglaló.
- Hírek
700 köbcentire nőtt a Moto Morini túraendurója
Több erővel talán már elég lesz a löket a Moto Morini X-Cape 700-ban.