Miért nincs KTM RC790?

2019.01.16. 10:40

Stefan Pierer már nyíltan beszélt arról, hogy mennyire inspirálóan hatott rá a VW csoport platformstratégiája, és a KTM 790 Duke már ennek szellemében született, és a sportos naked alapjaira azóta már felhúztak két további modellt, a KTM 790 Adventure és Adventure R-t. Ezeken felül volt már szó egy túra-supermotóról is, de eddig nem esett szó az RC790-ről. Pedig nem lenne hülyeség, nézzük meg csak, mennyire izgalmas tárgy a Kramer 790 Duke alapú pályagépe. 

Kapcsolódó
Iszonyatosan penge lett a KTM 790 Duke alapú pályagép

Iszonyatosan penge lett a KTM 790 Duke alapú pályagép

104 lóerőhöz a 140 kiló nagyon jól hangzik. És van belőle egy könnyebb verzió is.

KTM RC8
KTM RC8

Viszont most megtört a jég, ráadásul bizakodásra adhat okot, hogy nem egy forrás nélküli pletyka bukkant fel, hanem a KTM utcai motorokért felelős PR-vezetője, Luke Brackenbury osztott meg egy fantáziarajzot az idomos 790 RC-ről azzal a szöveggel, hogy mi lenne, ha a KTM készítene egy RC790-et?

A KTM-nek egy ideje az RC125 és az RC390 az összes sportmotorja, a nagyobb kategóriákban kizárólag nakedeket kínálnak. Ez egyébként nem véletlen: a nagyobb sportmotorjaik nem lennének versenyképesek az aktuális versenysorozatokban. A 790 platform például semelyik gyorsasági sorozat szabálykönyvébe nem illik igazán - bár erre lehet mondani, hogy ugyanez a GSX-R750-re, az MV Agusta F3 800-ra és a Ducati 959 Panigaléra is igaz, és ezek mégis sikeres modellek.

Bár a KTM kommunikációjában folyamatosan az szerepel, hogy a 790-es blokk 105 lóereje bőven elég, de több helyről hallani, hogy igazából ők sem elégedettek vele, éppen ezért nem készült még a 790 Duke-ból R változat, mert ahhoz körülbelül további +10 lóerőre lenne szükség. Ha tippelnem kéne, azt mondanám, hogy az RC790 majd akkor lesz, ha bemutatták a 790 Duke R-t, több erővel, komolyabb fékekkel és minden irányba állítható futóművel.

Kapcsolódó
A legjobb japán motor, amit a KTM valaha gyártott

A legjobb japán motor, amit a KTM valaha gyártott

Osztrák motor még soha nem volt ennyire sokoldalú és kiegyensúlyozott.

Az oldalról ajánljuk

Nyerj vasárnap, adj el hétfőn
  • Tesztek

Nyerj vasárnap, adj el hétfőnTeszt: Yamaha YZF-R9

Yamaha R9: nem feltétlenül szükséges kétszáz lőerő ahhoz, hogy jól érezd magad.

április 13., 14:20
Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?
  • Hírek

Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?

Az R 1300 R természetesen erősebb és mindenebb elődjénél. Könnyebbnek mondjuk nem könnyebb.

április 14., 15:47
Guminyomás is lefújhat a dobogóról
  • Közélet

Guminyomás is lefújhat a dobogórólMotoGP Katar – 2025.

Vinales megszívta Katarban, Jorge Martín visszatért, de ismét zakózott, Marc Márquez törött motorral is óriásit ment. MotoGP összefoglaló.

április 14., 16:58
700 köbcentire nőtt a Moto Morini túraendurója
  • Hírek

700 köbcentire nőtt a Moto Morini túraendurója

Több erővel talán már elég lesz a löket a Moto Morini X-Cape 700-ban.

3 órája
MotoGP Katar - 2025.
  • Magazin

MotoGP Katar - 2025.

április 14., 15:11