A KTM nagyon megnyerte a Dakart
A KTM gyári csapata hozta el az első három helyet, Toby Price-nak ez a második győzelme, a második a tavalyi győztes, Matthias Walkner lett, a harmadik pedig a két évvel ezelőtti bajnok, Sam Sunderland. A negyedik és ötödik helyért járó díj is Mattighofenben landol, ezeket a Husqvarna két pilótája, Pablo Quintanilla és Andrew Short gyűjtötték be.
A hatodik a yamahás Xavier de Soultrait lett, míg a hetedik helyen van először Honda, a HRC újonca, Jose Ignacio Cornejo Florimo lett a japán gyártó legeredményesebbje. A mezőny legjobb női versenyzője idén is Laia Sanz, aki a 11. helyen zárt.
Ki a tököm ez a nő?
Laia Sanz a Dakar legnehezebb napján szénné alázta a mezőnyt. A félisten férfiak csak néztek, ki ez a csaj. És mi is csak nézünk, és keressük az állunkat.
Ahhoz képest, hogy a verseny elején tényleg komolyan szorongatta a Honda a KTM-et, az osztrákok csapata ezúttal is jéghideg türelemmel őrölte fel az ellenfeleit, ráadásul mind a négy gyári versenyzőjük befejezte a ralit - ezzel szemben a Hondának három támogatott versenyzője is kihullott.
A KTM ezzel 18. éve folyamatosan nyeri a Dakart, és a győzelmük nagykorúságát a dobogó teljes elfoglalásával ünnepelték meg.
Az autós eredményekről a Totalcar írt, itt olvasható.
Megvan a Toyota első Dakar-győzelme
Elverték a pokoli erős Mini-csapatot, de még Sebastien Loeb-öt is a világ legnevesebb tereprali-versenyén.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Frissítette a BMW az F 900 R-t és az F 900 XR-t
Fejlesztett futómű, célzott ergonómia és kisebb tömeg a 2025-ös frissítés középpontjában.
- Esemény
Vége a MotoGP 2024-es szezonjának: Jorge Martín életében először világbajnok a királykategóriában
Az utolsó versenyhétvége sprinfutamát és főfutamát is Pecco Bagnaia nyerte, de ez se volt elég, hogy utolérje Martinatort.
- Hírek
Evel Knievel leghíresebb balesete ihlette a limitált szériás Rocket 3-at
1967 december 31-én Evel Knievel rommá törte magát karrierje leghosszabb ugratása végén és 29 napig kórházban ápolták. Mire is lenne jobb emlékezni?
- Hírek
A 95 lóerős mezőnybe érkezik a Morini új crossovere
Visszahozza a Moto Morini a Corsaro nevet, de a nagy elődhöz, amitől minden motorbuzinak nedves lett a bugyija, már vajmi kevés köze van.