Ezt nem láttam jönni: a Triumph megmutatta az új Rocket III-at
A Triumph bemutatta az első TFC modellt, vagyis a gyári custom részleg bemutatkozó pályaművét, a Thruxton TFC-t, amely az eddigi Thruxton R-nél drágább, szebb és kívánatosabb. Az angol gyár szóvivője szerint azért van szükség egy ilyen modellre, mert sok motoros szeretne egyedi járművet, de nem mindenki akar belefutni az építés zsákutcáiba vagy lemondani a garanciáról - a TFC sorozat nekik szól.
A Thruxton TFC-ből mindössze 750 darab készül, könnyebb és erősebb (105 LE) lesz, mint a Thruxton R, és karbon idomokkal, valamint Öhlins futóművel látják el. Ezen felül a tulajdonosok a gyári katalógusból lényegében személyre szabhatják a motort, melynek egyébként a részletei lényegesen szebbek, mint az alap Thruxtonoké, például az ülést bőrből varrják, és rengeteg a mart alumínium elem.
A színek is mások, a krómokat szinte teljesen elhagyták, a legtöbb felületet feketére eloxálták - a feketén és a nyers fémen kívül lényegében csak arany van: az Öhlins futómű és a pinstripe-ok csíkjai, amiről nem nehéz a JPS Lotus-okra asszociálni.
A blokk alapjaiban a Bonneville T120-szal azonos, de hangoltak rajta annyit, hogy 105 lóerős legyen, a nyomatéka pedig 115 Nm-re nőtt. Néhány blokkalkatrészt könnyebbre cseréltek, magasabb kompressziójú dugattyút építettek be, módosítottak a vezérműtengelyek profilján, és Vance & Hines titán kipufogót pattintottak fel.
A tömegen 5 kilót faragtak, így szárazon 198-at nyom, ezt részben a már említett könnyebb blokkalkatrészekkel érték el, részben pedig a karbon elemekkel és a könnyebb akkumulátorral.
Az első villa egy Öhlins NIX30-as, hátul pedig Öhlins rugóstagok dolgoznak, mart alumínium állítócsavarokkal. A fékrendszert a Brembo szállítja, elöl négydugattyús, radiális M4.34-es nyergek marnak a tárcsákra. Az abroncsok lényegében pályagumik, Metzeler Racetec RR-eket húztak a küllős felnikre.
Ami viszont a TFC Thruxtonnál is meglepőbb volt, hogy leleplezték a következő TFC modellt is, az új Rocket III-at - melyből még szériamodell sincs. Egyelőre csak tanulmányként mutogatták, illetve beígérték, hogy a végleges változat május elsején debütál. Addig be kell érni annyival, hogy legalább 180 lóerős lesz 230 Nm nyomatékkal, teljesen új vázzal, egykarú lengővillával, központi rugóstaggal.