Állítható futóművesíthető a 790 Duke

2019.02.12. 10:39

Bár folyamatosan hallani pletykákat róla, a KTM eddig még nem mutatta meg a 790 Duke R változatát. Állítólag a 105 lóerőt gondolták kevésnek, de a környezetvédelmi normákat tiszteletben tartva ennyi van a blokkban, de nekem például nem extra teljesítmény hiányzott, hanem egy komolyabb futómű. Valószínűleg a gyárban is így voltak ezzel, és kiadtak a 790 Duke-hoz egy komolyabb WP futóművet, az Apex Pro-t.

Apex Pro szériában van első villa és hátsó rugóstag is, hasonló elemek dolgoznak az új 690 Supermotóban is. A KTM tulajdonába tartozó holland futóműmárka az Apex Pro 6746 rugóstagot ajánlja a 790 Duke-hoz, amelyen a rugóelőfeszítés mellett a húzó és nyomófokozati csillapítás is állítható, az állandó csillapítást pedig nagy térfogatú, nitrogénnel töltött gáztartály biztosítja, illetve külön büszkék a gátló hűlési tulajdonságaira - a megfelelő hőleadás és a kis tömeg miatt a gátló legtöbb eleme CNC mart alumíniumból készült.

Elöl pedig nem szükséges komplett villát cserélni, a külső házat megtartva elég beletenni egy Apex Pro 6500 cartridge-et, így lesz egy minden paraméterében (húzó és nyomó csillapítás, rugóelőfeszítés) állítható első futómű.

A 790 Duke-hoz tervezett Apex Pro futóműelemek forgalmazása áprilisban indul, bár konkrét áruk még nincs, a gátló várhatóan 360 ezer forint körül fog menni, a cartridge-ért pedig nagyjából 300 rugót fognak kérni - ez nagyjából az az összeg, amennyivel az R változat drágább lenne.

Az oldalról ajánljuk

Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világába
  • Tesztek

Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM

Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.

április 5., 11:21
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
  • Hírek

Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői

Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.

9 órája
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
  • Hírek

Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró

A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.

tegnap, 11:36