Szokatlan megoldások a Kawa villanymotorján

2019.02.18. 13:25

A Kawasakit már évek óta foglalkoztatja a villanymotor lehetősége, már 2014-ben volt egy villanyos, háromkerekű tanulmányuk, a J Concept - viszont a most kikerült szabadalmi rajzok az első jelei annak, hogy nem csak egyszeri fellángolás volt az ötlet.

Az ábrák több érdekes részletet is rejtenek, ilyen például a motor orrán lévő légbeömlő, amely kísértetiesen emlékeztet a sportmotorok ram air nyílására - ebben az esetben valószínűleg az akkumulátorok hűtése a beáramló levegő feladata - érdekesség, hogy a líthium-ion akkupakk pont ott van, ahol a normál motoroknál az airbox lenne. Ez a megoldás egyébként nem új, a Kawasaki már 2012-ben kidolgozta és levédette a ram air nyíláson keresztül hűtött akkumulátorokat. Ezen felül a szabadalmi ábrán kiszúrhatunk egy olajszűrőt is, amely a villanymotor hűtéséért lehet felelős.

A harmadik érdekesség, hogy mintha kuplung is lenne rajta, vagyis megvan a lehetősége egy DCT vagy egy hagyományos váltó beépítésére. Ez azért is érdekes, mert szinte az összes most kapható villanymotor közvetlenül hajtja a hátsó kereket. Ez azért lehet fontos megoldás, mert ezzel növelhető a motor hatótávolsága, illetve a konzervatív motorosoknak fontos lehet a kapcsolás élménye.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.