A Superbike világbajnokság hétvégi nyitófutama kapcsán felmerült, hogy a Ducati azért tudott ennyire jól szerepelni, mert a fordulatszám-limitet meghatározó szabály nekik kedvez - és valóban elképesztő, hogy az ezres négyhengeresük 16 500-at forog.
Alvaro Bautista megismételte Max Biaggi rekordját
Élete első Superbike versenyén egyből nyert.

Ahhoz, hogy ilyen fordulatszámra képesek legyenek, elengedhetetlen az erős és könnyű hajtórúd, amely a Panigale R-ben titánból készült. Ezzel egyébként nincsenek egyedül a mezőnyben, a Kawasaki Ninja ZX-10RR szintén titán hajtórudakat használ, mégpedig a Pankl jóvoltából.
A legfrissebb hírek szerint viszont már nem kell sokat várni, hogy a titánnál erősebb és könnyebb anyagból építsenek hajtórudat: szénszálból.
A szénszálas hajtórúd nem új gondolat, kísérleteztek vele már korábban is, de az első próbák nem hozták a várt eredményt. A legfőbb probléma, hogy a hőterhelés betesz a kompozit anyagoknak, ami általában hajtórúdszakadáshoz vezetett.
Az AWA Composites nevű cég viszont jelentős áttöréseket ért el, sikerült olyan szénszálas hajtórudat gyártaniuk, amely bevallásuk szerint bírja a strapát, a tömege pedig fele, mintha alumíniumból készült volna. Első körben top fuel dragsterekben szeretnék bevetni, ami jelzi,hogy a motoriparban első sorban a MotoGP csapatok a célközönségük.
Az AWA Composites közleménye szerint még idén megkezdődhet a karbon hajtórudak gyártása - aztán már csak idő kérdése, mikor szivárog le a hétköznapi járművekbe.
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.