Nemsokára jönnek a karbon hajtórudak

2019.02.27. 09:08

A Superbike világbajnokság hétvégi nyitófutama kapcsán felmerült, hogy a Ducati azért tudott ennyire jól szerepelni, mert a fordulatszám-limitet meghatározó szabály nekik kedvez - és valóban elképesztő, hogy az ezres négyhengeresük 16 500-at forog.

Kapcsolódó
Alvaro Bautista megismételte Max Biaggi rekordját

Alvaro Bautista megismételte Max Biaggi rekordját

Élete első Superbike versenyén egyből nyert.

Ahhoz, hogy ilyen fordulatszámra képesek legyenek, elengedhetetlen az erős és könnyű hajtórúd, amely a Panigale R-ben titánból készült. Ezzel egyébként nincsenek egyedül a mezőnyben, a Kawasaki Ninja ZX-10RR szintén titán hajtórudakat használ, mégpedig a Pankl jóvoltából.

A legfrissebb hírek szerint viszont már nem kell sokat várni, hogy a titánnál erősebb és könnyebb anyagból építsenek hajtórudat: szénszálból.

A szénszálas hajtórúd nem új gondolat, kísérleteztek vele már korábban is, de az első próbák nem hozták a várt eredményt. A legfőbb probléma, hogy a hőterhelés betesz a kompozit anyagoknak, ami általában hajtórúdszakadáshoz vezetett.

Az AWA Composites nevű cég viszont jelentős áttöréseket ért el, sikerült olyan szénszálas hajtórudat gyártaniuk, amely bevallásuk szerint bírja a strapát, a tömege pedig fele, mintha alumíniumból készült volna. Első körben top fuel dragsterekben szeretnék bevetni, ami jelzi,hogy a motoriparban első sorban a MotoGP csapatok a célközönségük.

Az AWA Composites közleménye szerint még idén megkezdődhet a karbon hajtórudak gyártása - aztán már csak idő kérdése, mikor szivárog le a hétköznapi járművekbe.

Az oldalról ajánljuk

Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világába
  • Tesztek

Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM

Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.

április 5., 11:21
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
  • Hírek

Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró

A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.

április 7., 11:36
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
  • Hírek

Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői

Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.

tegnap, 10:10