A rekord nem jött össze, de legalább túlélte
Pár napja írtunk róla, hogy a különc sebességi rekordok megszállottja, Zef Eisenberg, nomen est omen rápróbál a jégmotoros sebességi rekordra a kompresszoros Hayabusájával. Elutazott tehát Svédországba az Arsunda Speed Weekre, és nem sikerült neki.

A célja az volt, hogy az aktuális 301 km/h-s rekordot 320 km/h-ra javítsa meg, de végül 283 km/h-nál nem tudott nagyobb tempót elérni, mégpedig a gumiabroncs miatt. Pedig a verseny előtt direkt erre a rekordra készített titán tüskékkel gazdagon ellátott gumikat, de már az első edzésen kiderült, hogy az abroncsok acélszerkezete nem bírja a terhelést. Első nekifutásra csak 257 km/h-ig tudott gyorsulni.
Utána egy másik gumival próbálkozott, amelynek nem acélból volt a szerkezete, de az annyira deformálódott, hogy az első kerék tüskéi eltépték a fékcsövet, és 230-nál iszonyatosan elkezdett szitálni a motor.
Harmadik nekifutásra az első gumi 283 km/h-nál felrobbant, és a szögek kilyukasztották a motor hűtőjét - ezzel a műszaki hibával már nem tudta folytatni a kísérletezést.
"A motor jól ment a hideg időben, és simán benne lett volna a 300 km/h, vagy még több, de ahhoz erősebb abroncsok és működő hűtő kellett volna, így a játék véget ért" - írta Eisenberg a próba után.
A napot mentendő, gyorsan bérelt egy jégmotorrá alakított CBR1000RR-t, amelynek aztán 260-nál felrobbant a hátsó gumija, de sikerült összeszednie esés és sérülés nélkül - a szétrepülő szegektől és szilánkoktól a gerincvédője mentette meg.
"Ez volt a legőrültebb és legbolondabb verseny, amit valaha láttam. Jövőre már tapasztalatokkal térek ide vissza, erősebb gumikkal és hűtővel, hogy meglegyen a 300 km/h" - nyilatkozta a nap végén.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.
- Hírek
Rágyúrt a BMW a G-pontra
Bemutatkozott a BMW R 12 G/S, ami minden túraendurók atyját, az R 80 G/S-t idézi szellemiségében és sziluettjében.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.