260 lóerőnél is erősebb a KTM MotoGP versenymotorja

2019.03.26. 14:24

A MotoGP motorok adatait nem szokták csak úgy a nézők arcába tolni, pedig a technikai szabályzat nem titkos, és illetve ha akarnak, úgyis hazudhatnak, elvégre igen kicsi a lebukás esélye. Szerencsére nem mindenki titkolózik, most például a KTM adott ki egy adatlapot az RC16-ról.

A 22 literes tank, a 157 kilós száraz tömeg és az 1000 köbcentis motor nem meglepetés, ezeket a szabálykönyv köti, de a KTM versenymotorja sok szempontból különleges a mezőnyben. Például ők az egyetlenek, akik nem Öhlins futóművet használnak, illetve a térhálós acélcső váznak is csak ők szavaztak bizalmat. A KTM motorsport-igazgatója Pit Beirer (egykori krosszversenyző, 2003-ban a belga MXGP-n egy esésben elszakadt a gerinvelője, azóta tolószékes) el is mondta már, hogy hiába szokatlanok a megoldásaik, ragaszkodnak hozzájuk, ugyanis rendszerben gondolkoznak, és ezek a komponensek más kategóriákban már meghozták a sikert. Illetve szerinte most is elképesztő ütemben fejlődnek, csak a konkurensek is hasonló tempóban újítanak (eredmények így is vannak, érdemes visszaemlékezni a tavalyi szezonzáróra).

Kapcsolódó
A MotoGP három legjobb konspirációs elmélete

A MotoGP három legjobb konspirációs elmélete

A valenciai futam sem volt rossz a szakadó esővel. Szezon végi összegzés következik.

A GP versenymotoroknál sokszor felmerül a kérdés, hogy valójában mennyire erősek? Pontos számot nem tudni, és illetve valószínűleg nincs is, mert az aktuális beállításoktól függ, azt viszont sejteni, hogy Ducatik jelenleg a legerősebbek, míg a Suzukik ugyan erőhiánnyal küszködnek, de pillanatnyilag a legkezesebb motorok a mezőnyben. A KTM-től korábban jött olyan nyilatkozat, hogy 270 lóerőt simán tud a V4-esük, a mostani infótáblára pedig azt írták, hogy 260+, vagyis továbbra sem a motorerővel van a bajuk, hanem a tapadással.

Ahhoz, hogy ezer köbcentis szívómotorból 260-nál is több lóerő jöjjön ki, magas fordulatszámra van szükség, az RC16 pedig 18 000 /percnél tilt - és közben áttételtől függően 350 km/h felett alakul a végsebessége. Ahhoz, hogy ilyen fordulatot elbírjon szeleplebegés nélkül, és pontosak legyenek a nyitási és zárási idők, pneumatikus szelepmozgatást használnak.

Az oldalról ajánljuk

Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világába
  • Tesztek

Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM

Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.

április 5., 11:21
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
  • Hírek

Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői

Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.

tegnap, 10:10
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
  • Hírek

Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró

A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.

április 7., 11:36