Legális a Ducati lengővillára szerelt szárnya a MotoGP-ben
Az Aprilia, a Honda, a Suzuki és a KTM egyszerre nyújtott be óvást a Ducati lengővilla-spoiler miatt, miután Andrea Dovisioso megnyerte a katari szezonnyitó futamot. A FIM-nél meghozták az ítéletet: legálisnak találták a Ducati megoldását, és nem csak véglegesnek tekintik a futam végeredményét, de a spoiler is maradhat a további versenyekre.
Négy csapat nyújtott be óvást a Ducati ellen
Ez a szezon is jól kezdődik. :)

A döntés előtt meghallgatták a Ducati csapatfőnökét, Gigi Dall'Ignát, míg a Suzuki és az Aprilia Filippo Petruccit hívta meg tanúnak, aki a Ferrari egyik mérnöke, és korábban együtt dolgozott Michael Schumacherrel az F1-ben, hogy tisztázzák a lengővillára szerelt spoiler szerepét. Ugyanis a Ducati azt állította, hogy a gumiabroncs hűtését segíti az idom, míg a másik négy csapat szerint a spoiler három vízszintes lapátja valamilyen erőhatást - például leszorítóerőt - hoz létre.
Ezzel a döntéssel nem ért végére a történet, ugyanis a feleknek még öt napja van arra, hogy fellebbezzenek a határozat ellen.
Ez az eset több dolog miatt is érdekes. Egyrészt a Ducati érvelése elég valószerűtlennek hangzik - eleve, miért kell 16 fokban extrán hűteni a hátsó kereket? -, másrészt kiderült, hogy a MotoGP szabálykönyvének az aerodinamikára vonatkozó részei tisztázásra szorulnak.
Az egész ügy rámutat arra is, hogy a MotoGP-ben résztvevő gyártók együttműködés is egyre jobban akadozik, és a viszonyuknak az sem tett jót, amikor Gigi Dall'Igna Katarban azt mondta, hogy nehéz úgy technikai megoldásokról beszélgeni, hogy az asztal másik felén laikusok ülnek - a KTM-es Mike Leitner úgy reagált, hogy nem hiszi, hogy az Aprilia, a Suzuki, a Honda és a KTM versenyrészlegén csak laikusok dolgoznának.
A Dall'Igna vezette Ducati Corse azért áll bele ennyire a témába, mert elkötelezettek az aerodinamika mellett, miközben a többi gyártó nem vinné el ebbe az irányba a fejlesztést, tartanak attól, hogy emiatt nagyon elszállnának a költségek. Most úgy tűnik, hogy GP-ben résztvevő hat gyártó nem fog tudni megegyezni a kérdésről.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.