Az Aprilia bejelentette, hogy az RS 660 tanulmányt 2020-ban piacra dobják, és ennek ünnepére egy prototípust alaposan körbemutogattak az újságíróknak. A modell egyik újdonsága az új aerodinamikai idomszett, amelyet Aprilia Active Aerodynamics-nak kereszteltek. Az sajnos nem derült ki, hogy miért hívják aktívnak a rendszert.
Az idomból kialakított spoilerek a nagy sebességű stabilitásnál és az onnan történő lassítás során fontosak, de nem kizárt, hogy idővel elérik, hogy a kanyarstabilitáson, a motor hűtésén és a szélvedelmen is javítson.
Az RS 660 másik érdekessége, hogy nagyon könnyű lesz, a kategóriában példátlan mennyiségű szénszálat pakoltak a tanulmányra - ezek valószínűleg hiányozni fognak a szériagépről, de várhatóan ott is elkövetnek mindent, hogy a konkurenseknél könnyebb legyen a végeredmény. Például várható, hogy kompozit lesz a segédváz, ami egyelőre elég ritka megoldás a széria motorok között (de nem példa nélküli, ld. Husqvarna 701 Supermoto).
Bajkeverésre alkalmas
Másra viszont alig. A rendszám egyetlen dolgot jelent rajta: saját lábán is kijuthat a pályára.
A blokkot alaposan megnézve látszik, hogy a soros kéthengeres tényleg az RSV4-ből származik - a hátsó két henger helyén ugyan átlátni a túloldalra, de a forgattyúsház tisztán mutatja a rokonságot. Az olajszűrő és a kipufogóleömlő pozíciója is stimmel.
A hírek szerint az RS 660 egy platform lesz, amelyre a továbbiakban naked és túraenduró is épülni fog - és ezzel valamennyire sikerül majd javítani azon, hogy az elmúlt 10 évben hiába vártuk az RSV4 alapjaira épített sportos túraendurót.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Európába jön a világ legkirályabb motorversenye
A BMW vagy a Harley-Davidson baggere a gyorsabb versenypályán? Bizony, érkezik a King of the Baggers európai változata!
- Hírek
Ennél esetlenebb csúnyaságot ma nem fogsz látni
Van, aki szerint ízlésről nem vitatkozunk. Ezen nem is fogunk: ez viccesen csúnya.