Lekapták az új Suzuki DR1000-et
Már írtunk arról, hogy a Suzuki vissza fogja hozni a DR Biget, csak a jövőben nem egy nagy egyhengeres lesz, hanem a V-Strom 1000 alapjaira építik. A napokban Olaszországban láttak belőle két prototípust, vagyis az sem kizárt, hogy az új DR Big már ősszel látható lesz valamelyik nagy kiállításon.
Felélesztené a Suzuki a DR Biget
Az eredeti koncepcióból két dolgot menekítenének át: a nevet és a terepképességet.
A blokk alapjaiban még mindig a nagyjából húsz évvel ezelőtt tervezett TL1000, igaz, lényegében minden pontját átdolgozták már. A hengerűrtartalom 1037 köbcenti, a teljesítménye pedig körülbelül 100 lóerő lesz, a nyomatéka pedig 100 Nm körül alakul majd - tehát a V-Stromhoz képest nem ez lesz az újdonság, hanem a javított terepképesség, amivel az Africa Twintől kéne vásárlót elcsábítania.
Nincs már hely a szerénységnek
Mind a kettő túraenduró, ezres és kéthengeres, akár hasonlóak is lehetnének. De nem, hiába parkoltak egymás mellé, egy évtized választja el őket.
Az 1200 köbcenti alatti nagy túraendurók szegmense egyébként mostanában elképesztő ütemben fejlődik, és a gyártók egyre több energiát fektetnek abba, hogy ezek a motorok egyre ügyesebbek legyenek terepen, gondoljunk csak a KTM 790 Adventure R-re és a Teneré 700-ra.
A képek alapján a DR Big aV-Stromhoz képest hosszabb rugóutakat fog kapni, magasabb lesz a szabad magassága, viszont a fotókon utcai gumikon és öntött felniken gurulnak, így elképzelhető, hogy a műfajban kötelező küllős felni feláras extra lesz.
Terepen tohonya, aszfalton odaver
Sportmotorról átpakolni az alkatrészeket túraenduróba? Egyre kevésbé tűnik hülyeségnek.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Jön: Benelli TRK 902 Explorer
Ezzel megérkezik a Benelli-féle túraenduró a 90+ lóerős motorok ligájába.