Őrületes túlzás lett az új Triumph Rocket TFC

2019.05.02. 11:55 Módosítva: 2019.05.02. 11:56

Az év eleje óta folyamatosan jönnek hírek az új Triumph Rocket III-ról, és most végre hivatalosan is leleplezték a Rocket III TFC-t, amelyet egyszerűen csak a valaha volt legerősebb gyári Triumph-nak neveznek.

A Rocket III első generációja 2004-ben jelent meg, és hatalmasat szólt: egy igazi elmebaj volt a 2300 köbcentis soros háromhengeres blokkjával. Az új változat a régi értékek továbbvitelével kezdődik, tehát az elmebajból nem hogy nem vettek vissza, még rá is tettek egy lapáttal, a lökettérfogat például 2458 köbcentire nőtt, nesze neked downsizing.

Kapcsolódó
Az apokalipszis disznaja

Az apokalipszis disznaja

Még mindig ez a legnagyobb köbcentis szériamotor, továbbra is brutális szerzet, ráadásul jó rajta motorozni.

A hengerűrtartalom növelésének jótékony velejárója, hogy nyomatékban is vadállat lett az új Rocket, 220 Nm áll rendelkezésre. A motor teljesítménye 167 lóerő, vagyis minden számítás szerint odébb fog tudni állni.

Ahhoz, hogy megfelelően erős legyen, a cruiserek közt ritkaságnak számító megoldásokat vetettek be a Triumph mérnökei, a fordulatszámtartomány kitolásához például titán szelepeket használtak, az össztömegből pedig karbonból készült Arrow sportdobokkal spóroltak. Mármint "spóroltak", mert a dizájnhoz azért kellett a három darab kipufogó.

Az új Rocket III ezen felül komplett elektronikai csomagot kap, hogy 100 kilométer után is maradjon valami a hátsó abroncsból: dőlésszög-érzékeny kipörgésgátló, kanyar-ABS, gyorsváltó és üzemmódkapcsoló segíti a motorost az úton maradásban.

Emellett kerül bele tempomat, hill hold controll, kulcsnélküli indítás és guminyomás-szenzor is, a beállításokat pedig egy színes képernyőn lehet nyomon követni - a GoPro és Google Maps integráció pedig feláras extra lesz.

A Rocket III legkomolyabb ellenfele a Ducati Diavel, és ahhoz, hogy fel tudják venni a versenyt az olaszokkal, rendes futóműre és fékre van szükség. Emiatt 47 mm-es, minden paraméterében állítható Showa teleszkópvillát és szintén teljesen állítható központi rugóstagot tettek alá, a lassításról pedig ugyanolyan Brembo Stylema nyergek gondoskodnak, amilyeneket a Panigale V4-re is szerelnek.

Az oldalról ajánljuk

Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
  • Hírek

Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői

Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.

12 órája
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világába
  • Tesztek

Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM

Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.

április 5., 11:21
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
  • Hírek

Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró

A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.

tegnap, 11:36