A visszapillantó fog leszorítóerőt termelni a következő Honda CBR1000RR-en
Miután motorerőből és elektronikákból már több is van, mint amennyi elég, a motorgyártók legújabb fejlesztési iránya az aerodinamika lett - mint sok más minden, ez is a versenysportból ered, és az elmúlt években elkezdett leszivárogni az utcai motorokba - már amennyire utcainak lehet tekinteni a Kawasaki H2R-t, a Panigale V4 R-t és az Aprilia RSV4 1100-at. Friss szabadalmi rajzok szerint a Honda is beáll a sorba, és várhatóan a következő CBR1000RR-en már lesznek aerodinamikai elemek.

A Honda viszont nem lenne Honda, ha nem a rá jellemző megfontoltsággal látna neki a feladatnak: utcai motorokon úgyis vannak kiálló dolgok, mint például a visszapillantók, minek tegyünk rá további kiálló bizbaszokat? Ennek megfelelően elkezdték kidolgozni a leszorítóerőt termelő visszapillantót.
Ez most úgy hangzik, mintha valami kényszeredett árpilisi kreténség lenne, de tényleg erről van szó. A tükör profilja így egy fordított szárny, tehát az alsó és felső felület között nyomáskülönbség alakul ki, aminek eredménye a leszorítóerő (megfordítva pedig felhajtóerőt termelne).
Bár az ötletben van ráció, elég zavarosnak tűnik, hiszen egy ezres sportmotornak jellemzően versenypályán kell az extra leszorítóerő, ott pedig a visszapillantót le szokták szerelni - ha a világbajnokságra mennek, ott eleve nincsenek tükrök, tehát ezt a fejlesztést ott nem fogják tudni kamatoztatni.
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.
- Hírek
Rágyúrt a BMW a G-pontra
Bemutatkozott a BMW R 12 G/S, ami minden túraendurók atyját, az R 80 G/S-t idézi szellemiségében és sziluettjében.