A BMW R7 soha nem került gyártásba, de azóta is hivatkozási alap, ugyanis az 1934-es, art deco tanulmánymotor - tervezője Alfred Böning - egy igazi technológiai erődemonstráció volt. Préselt acélból készült zárt váza és korszakalkotó teleszkópvillája műszaki csodának számított a maga idejében, miközben a forma is művészi lett, kanyargó ívekkel és váltakozó felületekkel. A szériagyártásnák éppen a bonyolultsága tett be, bizonyos megoldásai viszont az R17-en és az R5-ön éltek tovább. A tanulmányt aztán 2005-ben újra megtalálták, és nekiláttak a teljes restaurálásának, amivel aztán 2007-re lettek kész, és aztán körbeturnézták vele a fél világot.

Most pedig egy floridai motorépítő műhely, az NMoto bejelentette, hogy elkészítik a saját rajongói R7 replikájukat, a Nostalgiat, ami már rendelhető is, potom 11 millió forintért.
Az NMoto Nostalgia modern alapokra épül, egészen pontosan az R nineT technikáját használják, tehát a teljesítménye és megbízhatósága egy mai motoré, miközben az összhatás hitelesen hozza az eredeti R7-et. A váz alumíniumból készül, a tank 12 literes, a vezetékeket pedig elrejtették.
Nem az eszem választása
Nem is tudom, mi a nagyobb oximoron, a gyári custom vagy a befejezett épített motor - erre viszont mind a kettő igaz.
Az indítás kulcs nélküli, a kormányzár kapcsolóját és a műszereket beépítették a fényszóró házába, az airboxot kidobták és pár direktszűrővel helyettesítik, valamint a 2-2 rendszerű fishtail kipufogó is egyedileg készül a típusra.
Az NMoto Nostalgia élőben a Villa Erba Concorso di Motocicletta-n Olaszországban, a Wheels and Waves-en Franciaországban és Németországban a BMW Motorrad Days-en lesz megtekinthető.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Meghallgattam a motoros propagandát, és igazuk van
Szombaton indul a kampány, aminek célja a motorozás népszerűsítése.
- Tesztek
Nyerj vasárnap, adj el hétfőnTeszt: Yamaha YZF-R9
Yamaha R9: nem feltétlenül szükséges kétszáz lőerő ahhoz, hogy jól érezd magad.