Nem mindenki volt oda az új finn GP pályáért
Lezárult az új finn MotoGP pálya, a Kymiring első hivatalos tesztje, amelyet a rossz időjárás külön megnehezített. A GP hat motorgyártójának hat tesztpilótája (Aprila: Bradley Smith, Honda: Stefan Bradl, Ducati: Michele Pirro, Suzuki: Sylvian Guintoli, KTM: Mika Kallio, Yamaha: Jonas Folger) elsősorban azért rótta a köröket, hogy Michelin számára adatokat gyűjtsenek, hogy a gumigyár szakemberei felkészülhessenek az északi pálya kihívásaira.
Bár vannak szoftverek, amelyekkel a terhelést és a kopást egész jól lehet szimulálni, de ez csak hozzávetőleges adat, a valóságban túl sok a változó ahhoz, hogy ki lehessen hagyni az éles teszteket.
A körülmények közel sem voltak ideálisak, sok eső és tökéletesen soha fel nem száradó pályával kezdődött a teszt, illetve a még zajló építkezések és a szél miatt a pálya elég piszkos is volt - Stefan Bradl például már az első nap be is takarózott.
A teszt második napján aztán sikerült tiszta időben is menniük, és a száraz körök lényegesen gyorsabbnak bizonyultak. Amellett, hogy főleg a pályát és a gumikat tesztelték, néhányan igyekeztek kihasználni a lehetőséget, Folger új alkatrészekkel kísérletezett a Yamahán, Pirro pedig új idomokat próbálgatott, amelyek nagyon hasonlítottak arra, amivel Dovizioso nyert az osztrák GP-n.
A tesztpilóták elég kritikusan álltak a pálya vonalvezetéséhez, kritizálták a ritmusát - az első rész szűk és csikicsuki, míg az egyenesben 350 km/h-val is repülhetnek. Michele Pirro beszámolója szerint az első szektorban vannak jó kanyarok, illetve kiemelte, hogy csak egy igazán kemény féktáv van, ahol jól lehet előzni - egyébként kicsit olyan, mintha Austin és a Sachsenring keresztezése lenne, vagyis két olyan pályáé, ahol Márquez uralkodik.
A finn GP időpontja még nincs meg, de várhatóan 2020 júliusában kerül rá sor.