Bemutatták az új Triumph Daytonát

2019.08.26. 15:14

Múlt pénteken mutatta be Silverstone-ban a Triumph a Daytona Moto2 765-öt, a legújabb sportmotorjukat. Ez lényegében a Moto2-es versenymotor utcai változata, ennek megfelelően nem lakossági modell lesz, mindössze 1530 darabot gyártanak belőle. Viszont közúton használható típus, így ennek is be kell tartania az emissziós normákat, így a teljesítménnyel nem szaladhattak el.

128 lóerőt tud 12 250-es fordulaton, a legnagyobb nyomatéka pedig 80 Nm - ami viszont hiányzik, az a motor tömege, arról nem esett szó a bemutatón.

Valószínűleg nem lesz nehéz, hiszen az idomok szénszálból készülnek, és a többi alkatrész is hasonló színvonalú, azaz csúcsminőség: a futóművet az Öhlins szállítja (NIX30-as villa, TTX36 rugóstag), valamint Brembo Stylema fékek és Arrow kipufogó került rá.

A Triumph nagyon büszke a blokkra, amelyen a Street Triple-hez képest több, a Moto2-ből származó módosítást elvégeztek, más a dugattyú, változtattak a vezérműtengelyeken, a szívócsöveken, a hatjókarokon és a portoláson - ezeknek köszönhetően 600-zal tovább forog, egészen 13 250-ig. És hogy tartósan bírja is ezt, a szívószelepek titánból készültek, a dugattyúcsapokat DLC-vel vonták be, és a kompressziót pedig 12,9:1-re húzták fel.

Az alumínium váz is új, amely egyik fő jósága, hogy könnyebb, mint az utolsó Daytona 675-ösé volt, a geometriáját pedig a Triumph Moto2-es prototípusáról származik.

A Daytona Moto2 765 forgalmazása 2020-ban indul, az ára egyelőre ismeretlen.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.