Megmutogatták a Triumph Daytona Moto2 765 műszaki különlegességeit
A Silvertstone-i MotoGP hétvégéjén bemutatott Triumph Daytona Moto2 765-ről tovább részleteket tett közzé a gyár - a technikai megoldások mellett az is kiderült, hogy fontról átszámítva körülbelül 5,5 millió forintba fog kerülni (adók és illetékek nélkül). Mindössze 765 darabot gyártanak belőle, aminek nagyjából a fele megy a tengerentúlra, fele pedig az európai piacra érkezik, de abból 120-at elkülönítenek az Egyesült Királyságnak.

A Triumph termékigazgatója, Steve Sargent elmondta, hogy ez a Daytona egy kész, végleges változat, tehát ha a jövőben úgy döntenének, hogy újra lesz nagyszériás gyártás, akkor ezekre az alapokra fognak építkezni - nyilván kevésbé drága futóművel és fékekkel, illetve kevesebb szénszállal.
Mesélt a blokkról is, elmondta, hogy nagyon sok olyan megoldás van benne, amelyet a Moto2-es versenyblokkal szerzett tapasztalatok alapjának hoztak létre. A fejlesztést az a mérnöki csapat végezte, akik a Moto2-es motort is építették, és 128 Euro4 kompatibilis lóerőt hoztak ki 12250-es fordulaton a 765 köbcentiből, a csúcsnyomaték pedig 80 Nm 9750-es fordulaton. A kiindulási alap a Street Triple RS volt, amely 123 lóerőt (11700-nál) és 77 Nm-t (10800-nál) tudott. A plusz teljesítményt a magasabb fordulattal érték el, amihez titán szívószelepeket, új veztengelyeket és átdolgozott hajtókarokat, valamint módosított főtengelyt használtak.
Álmodni is csak félve mertem róla
Nincs olyan, hogy legjobb motor. De ha mégis, akkor ez az.
A Street Triple-hez képest a leszabályzást is kitolták 600-zal (13250-re), és nőtt a kompresszió, illetve a dugattyúk csapját DLC-zték, hogy ezzel is csökkenjen a súrlódás.
A váltót sem hagyták érintetlenül, az áttételeket a pályahasználathoz igazították, a kipufogórendszert pedig az Arrow-val közösen fejlesztették, a cél az volt, hogy úgy hasonlítson a Moto2-es prototípushoz, hogy közben megfelel a közúti előírásoknak.
A Daytona 675 R-nél csak kicsit lett erősebb, de a középtartományi nyomaték bő 20%-kal lett jobb, ami kanyarból kigyorsításnál nagyon sokat számít.
Kinyírtátok szemetek! Legyetek átkozottak!
Még utoljára leborulunk a legjobb hatszázas lábai előtt, mert ilyen egy darabig nem lesz több.
Míg a Moto2-es versenygépekben írható Magneti Marelli ECU van, a Daytonába ugyanaz a nem írható egység került, amely Street Triple RS-ben is van - és így ugyanazok a vezetést segítő rendszerek is működnek, amelyek a Street Triple-ben is, vagyis az üzemmódkapcsoló (öt üzemmóddal: Rain, Road, Sport, Track és egy szabadon konfigurálható), a kipörgésgátló és a kanyar ABS, valamint került bele gyorsváltó is.
Ahhoz, hogy jól kimotorozható legyen a blokk, megfelelő váz és futómű is kell. A 17-es, ötküllős felnik öntött alumíniumból készülnek, és ugyanúgy sikerült ezekkel is spórolni a súlyon, mint a szénszálas idomokkal. Az első futómű egy 43 mm-es belsőcső átmérőjű Öhlins NIX30 villa, a rugóstag pedig egy Öhlins TTX36 gátló, mindkető minden paraméterében állítható. A fékrendszer a Brembótól származik, elöl csúcsminőségű Stylema nyergek gondoskodnak a megfelelő lassulásról - természetesen radiális főfékhengerrel párosítva.