Kompresszoros háromhengeresen dolgozik a Hesketh
A Hesketh márkanevet 2010-ben kezdte életre kelteni Palul Sleeman, és 2014-re már elő is állt működő prototípussal, majd 2014-től kezdve el is indult az értékesítés - mivel nagyon kis szériában dolgoznak, és lényegében minden kézzel készül, gyártásról talán túlzás is beszélni, de a cég létezik, és kiszolgálja a gazdag érdeklődőket. Eddig amerikai S&S blokkal szerelték a motorjaikat, és ha úgy volt, még egy kompreszorral is megfújták őket, most viszont egy új, kompresszoros háromhengeresen dolgoznak.
Kell ám a kompresszor a 2100 köbcentinek
Nyilván nem kell, de semmi nem túlzás, ha luxusmotorról van szó.
Egyelőre csak vázlatokat adtak ki a motorról, viszont azt ígérik, hogy legkésőbb egy éven belül előállnak a kész változattal. A koncepció nagyon érdekes, ugyanis egy sportos félidomos motort látunk, melybe a soros háromhengeres blokk igen szokatlan módon, hosszában van beépítve.
Az előzetes hírek szerint 1000 köbcentis lesz - a saját blokk fejlesztését nagyjából kizárhatjuk, így felmerül, hogy milyen más opcióik vannak. A Yamaha MT-09 blokkja 847 köbcenti, az elég távol van az ezrestől ahhoz, hogy egy nagyobb furattal kiadja, az MV Agusta nyolcszázasai szintén emiatt esnek ki - marad a Triumph 1050-es motorja, amely ráadásul szintén angol, de kérdéses, hogy mennyire alkalmas arra, hogy hosszirányba építsék be.
Elméletileg felmerülhetnek olyan blokkok is, amelyeket nem motorkerékpárokhoz gyártanak, de kellően kompaktak ahhoz, hogy elméletben beépíthetőek legyenek, ilyen például a Yamaha 1050-es háromhengerese és a Rotax 903 köbcentis sorhármasa, viszont ezeken nincs olyan kihajtás, amire kompresszort lehetne akasztani - ezért ezeket turbósítani szokták inkább.
Egyelőre tehát csak találgatni tudunk, de jó hír, hogy az ígéretük szerint legkésőbb egy év múlva minden kiderül.