Holnap indul az EICMA, úgyhogy már tényleg nem kell sokat várni a konkrétumokra, viszont a hétvégén jött pár új pletyka az új Honda CBR1000RR-ről. Például az, hogy 215 lóerős lesz, amelyet 14 500-as fordulaton ad majd le - hogy ezt kiadja 52 mm-es pillangószelep-átmérőt és titán hajtórudakat használtak. A BMW S 1000 RR és a GSX-R1000 után a Honda is változó szelepvezérlést használ, hogy ne csak felső tartomány legyen, hanem részterhelésen is élénk legyen az új Fireblade.
Teljesen új blokk kerül a CBR1000RR-be
Szemmel láthatóan a Honda versenyrészlege könyékig benne van a dologban.

Az viszont nem világos, hogy a VTEC rendszer csak a szívószelepeket variálja, vagy a kipufogószelepeknél is varázsolni fog. Állítólag a menetkész tömeg 199,5 kiló lesz, vagyis éppen 200 alatt marad - viszont pár kilóval így is nehezebb az S 1000 RR-nél (196 kg) és a Panigale V4 S-nél (197 kg). Cserébe a súly-lóerő arányban nem kell majd szégyenkezniük.
Van. Benne. Erő.
Nem az a kérdés, hogy ki tudod-e motorozni (nem), hanem hogy tudod-e élvezni?
Arra számítok, hogy az elektronikai csomag teljesen új lesz, illetve a kémfotók alapján számíthatunk aktív aerodinamikára az idomok alatt. Az új modell ára az aktuális SP és SP2 változatokhoz lesz belőve, vagyis olyan 7,7 millióról fog indulni.
Aktív aerodinamikát kaphat az új Honda CBR1000RR
A V4-es versenygép helyett ettől várhatják az áttörést a Superbike VB-n.
Ezzel a Honda elhagyta a lakossági ezres sportmotor gyártását, emiatt a Motorcycle.com szerint a név is változni fog, mégpedig CBR1000RR-R-re - ha igaz a feltételezés, rekordmennyiségű R lesz a nevében (áldott lesz az a szerencsés, aki a nemzetközi bemutatón meghallgathatja ezt a rengeteg R-t egy japán mérnök szájából :D:D:D).