Kisebb durranás lett a vártánál a KTM 1290 Super Duke R

2019.11.07. 07:50

A teaserben még egy külső gáztartályos első villával szerelt, sportmotor farú, látványos aerodinamikával szerelt prototípust mutogattak, aztán most megérkezett a 2020-as változat, és hát inkább egy erős facelift lett, mintsem valami új őrület.

Gyászosnak így sem gyászos, csak a teaserben egy másik motor volt, mint amit végül gyártanak - szóval a Super Duke R fejlődött azért, csak nem annyit, amekkorára számítottam. A csúcsteljesítménye 177 lóerő, a legnagyobb nyomatéka 140 Nm, és van hozzá egy teljesen új váz, amely nagyban a KTM RC8 superbike technikájára épül - és sikerült vele lefaragni a tömegből, már csak 189 kiló a száraz tömege.

A blokkban új a forgattyúsház, a segédváz alumínium-kompzit lett, illetve pár grammot még ledobtak az új kerekekkel, fékekkel és lengővillával.

Az elektronika agya továbbra is egy hattengelyű IMU, amely oldalgyorsulási adattal is ellátja a vezetést segítő rendszereket.

A fékeket is upgradelték, az eddigi M50-es nyergeket Stylemákra cserélték, a futómű a legújabb WP Apex elemekből áll össze - természetesen elöl és hátul egyaránt állítható minden paraméter.