Kapufa volt, amikor biztosra vettem, hogy idén a BMW bemutatja az R18 cruisert, ugyanis egyelőre csak egy újabb tanulmányt lepleztek le Milánóban, az R18/2-őt. Viszont ez a mostani már eléggé szériamodellnek tűnik, és erős kihívója lesz a Harley-knak és Indianoknak.

Mind a stílus, mind a megoldások azt mutatják, hogy a BMW ezzel az amerikai piacot támadná be - ott ugyanis máig a cruiser a legnépszerűbb műfaj.
Az R18/2 öntött kerekeket kapott, elöl 19-es, hátul 16-os méretben - korábban azt gondoltam, hogy ehhez a küllős felni illik, de a képeket elnézve elbizonytalanodtam, ez így nagyon kiadja. A motor kellemesen nyúlánk, viszont nehéz megmondani, hogy ez az ergonómia mennyire kényelmes - az ülés mélyen van, a lábtartó viszont furcsa helyre került, miközben a kormány miatt kicsit előre kell hajolni, így nagyon úgy néz ki, mint az oldalra kiálló hengerek miatti kényszerű kompromisszum.
A forma viszont nagyon tiszta és kellemes, a merevnek tűnő váz, a tank, a sárvédő íve, egyszerre modern és klasszikus - külön elismerés jár a blokkért, amely tisztán léghűtésű, nem rondítanak bele a képbe nagy radiátorok.
A koncepció kapcsán a BMW nem közölt részleteket, úgy tűnik, hogy továbbra is csak gyűjtik a reakciókat - és ha tippelnem kéne, látunk még belőle tanulmányt a végeleges változat előtt.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.