Csak a vázban hetven óra kézimunka van

2019.11.12. 10:25

Bár az Ariel a pillekönnyű és villámgyors csővázas sportautóiról híres, egy ideje már a motorgyártással is kacérkodnak, és a napokban leplezték le legújabb modelljüket, az Ariel Ace Iron Horse-t.

Kapcsolódó
Segítség, GYILKOS!

Segítség, GYILKOS!

Felejtsenek el mindent, amit az autókról tudnak. Az Atom nem úgy gyorsul, nem úgy áll meg és nem úgy fordul, ahogy az általunk ismert kocsik, ezért egy átlagos sofőrnek esélye sincs rá, hogy megülje ezt az irgalmatlan masinát.

Az alapok nagyjából egyeznek a korábbi modelljükkel, az Ace-szel, ez is egy powercruiser lesz, és az Ariel név múltja előtt tisztelegnek vele - a most létező márkát 1999-ben indították el, de eredetileg egy 1902-ben alapított birminghami bicikligyár viselte a nevet, mely később motorokat és autókat is készített, majd beolvadt a BSA-ba.

Az Iron Horse a többi Ariel motorhoz hasonlóan csodálatos alumínium vázat kap, melyet CNC-vel és rengeteg kézi hegesztéssel állítanak össze - kb. 70 óra kézimunka van abban, hogy hét darabból összeálljon a kész váz. És csak ez után jön a polírozás.

A váz felső része öleli körbe a szénszálas üzemanyagtartályt, illetve elég sok egyéb elem is karbonból készül, például a sárvédők, a hasidom és nagyjából minden, ahol normális gyártók sima műanyagot használnának.

Az első futómű egy Hossack-villa, amibe egy Öhlins TTX rugóstagot építettek, ugyanúgy mint hátra, ahol a 17-es kereket egy egykarú lengőkar tartja.

A blokkon nem variáltak, maradtak a Honda VFR1200 V4-esénél, mely 173 lóerős teljesítményével nem hagy maga után kívánni valót, a végsebessége így körülbelül 270 km/h.

Mivel a többi Ariel Ace-hez hasonlóan ebből is csak néhány darab készül, az ügyfelek magukra szabhatják a motort, kérhetik egy- és kétszemélyes nyereggel, és rengeteg kormány közül választhatják ki azt, amelyik a számukra a leginkább megfelelő. Szintén a személyreszabhatóság jegyében állítható lábtartókkal és kezelőszervekkel szerelik a motort - a biztonságról pedig kombinált fékrendszer, kipörgésgátló és ABS gondoskodik. És az ára: 11 millió forintnak megfelelő font sterling.

Az oldalról ajánljuk

Vége a MotoGP 2024-es szezonjának: Jorge Martín életében először világbajnok a királykategóriában
  • Esemény

Vége a MotoGP 2024-es szezonjának: Jorge Martín életében először világbajnok a királykategóriában

Az utolsó versenyhétvége sprinfutamát és főfutamát is Pecco Bagnaia nyerte, de ez se volt elég, hogy utolérje Martinatort.

november 19., 10:00
Evel Knievel leghíresebb balesete ihlette a limitált szériás Rocket 3-at
  • Hírek

Evel Knievel leghíresebb balesete ihlette a limitált szériás Rocket 3-at

1967 december 31-én Evel Knievel rommá törte magát karrierje leghosszabb ugratása végén és 29 napig kórházban ápolták. Mire is lenne jobb emlékezni?

november 18., 11:52
A 95 lóerős mezőnybe érkezik a Morini új crossovere
  • Hírek

A 95 lóerős mezőnybe érkezik a Morini új crossovere

Visszahozza a Moto Morini a Corsaro nevet, de a nagy elődhöz, amitől minden motorbuzinak nedves lett a bugyija, már vajmi kevés köze van.

november 20., 10:15
Frissítette a BMW az F 900 R-t és az F 900 XR-t
  • Hírek

Frissítette a BMW az F 900 R-t és az F 900 XR-t

Fejlesztett futómű, célzott ergonómia és kisebb tömeg a 2025-ös frissítés középpontjában.

9 órája
MotoGP 2024 összefoglaló
  • Magazin

MotoGP 2024 összefoglaló

november 18., 13:25