A Kawasaki suttyomban összerakott egy elektromos sportmotort
Az EICMA-n is kiállítottak a standjuk hátsó részén egy elektromos motor csontvázát, de nem volt körülötte hírverés: ott volt egy zöldre fényezett acélcsövekből álló váz, benne egy nem túl nagy akksi, és egy visszafogott külsejű villanymotor, és ennyi. Most pedig kiderült, hogy elég komoly munka van a háttérben - a projektet vezető mérnök szerint már lassan húsz év munkája van benne, és már van működő elektromos prototípusuk egy sor érdekes megoldással.
A váz a Kawasaki Ninja 650-ből származik, és a villanymotorhoz tartozik egy négyfokozatú sebességváltó, illetve van egy hüvelykujjnál elhelyezett fékkar, amellyel regeneratív módon lehet fékezni, vagyis a fékerő olyankor az akksikba táplál vissza. Szokatlan megoldás, hogy külön kezelőszervet kapott a visszatápláló fékezés, de egyáltalán nem olyan rossz ötlet, mint amilyennek elsőre tűnik. Így ugyanis meg lehet tartani a hagyományos, nagy jó hatásfokú és kiszámítható fékrendszert, így a motor hagyományos vezethetősége megmarad, tehát például lehet egyszerre gázt adni és fékezni (amit pl. a Niu elektromos robogó nem tudott), viszont ha valaki csak simán közlekedne, akkor el tudja dönteni, mikor szeretne visszatáplálni, és mikor szeretné hátsó fékkel stabilizálni a motort egy szűk kanyarban.
Chiptuningot ennyire még soha nem kívántam
Közlekedésre tökéletes és csak kevés választja el attól, hogy minden másra is az legyen.

A videón látható motor egyelőre csak tanulmány, és nem hangzik el, hogy tervezik a szériagyártást, viszont a jövőt egyértelműen kompresszoros belső égésű és elektromos motorokkal képzelik el, vagyis ha ez a konkrét típus nem is kerül gyártásba, a megoldásai felbukkanhatnak a jövő elektromos Kawasakijain.
Egyelőre még egyik japán gyártó sem állt elő széria elektromos motorkerékpárral, a Kawasaki viszont kellően bátor ahhoz, hogy elsőként lépjék ezt meg.