A Kawasaki suttyomban összerakott egy elektromos sportmotort

2019.11.13. 11:21

Az EICMA-n is kiállítottak a standjuk hátsó részén egy elektromos motor csontvázát, de nem volt körülötte hírverés: ott volt egy zöldre fényezett acélcsövekből álló váz, benne egy nem túl nagy akksi, és egy visszafogott külsejű villanymotor, és ennyi. Most pedig kiderült, hogy elég komoly munka van a háttérben - a projektet vezető mérnök szerint már lassan húsz év munkája van benne, és már van működő elektromos prototípusuk egy sor érdekes megoldással.

A váz a Kawasaki Ninja 650-ből származik, és a villanymotorhoz tartozik egy négyfokozatú sebességváltó, illetve van egy hüvelykujjnál elhelyezett fékkar, amellyel regeneratív módon lehet fékezni, vagyis a fékerő olyankor az akksikba táplál vissza. Szokatlan megoldás, hogy külön kezelőszervet kapott a visszatápláló fékezés, de egyáltalán nem olyan rossz ötlet, mint amilyennek elsőre tűnik. Így ugyanis meg lehet tartani a hagyományos, nagy jó hatásfokú és kiszámítható fékrendszert, így a motor hagyományos vezethetősége megmarad, tehát például lehet egyszerre gázt adni és fékezni (amit pl. a Niu elektromos robogó nem tudott), viszont ha valaki csak simán közlekedne, akkor el tudja dönteni, mikor szeretne visszatáplálni, és mikor szeretné hátsó fékkel stabilizálni a motort egy szűk kanyarban.

Kapcsolódó
Chiptuningot ennyire még soha nem kívántam

Chiptuningot ennyire még soha nem kívántam

Közlekedésre tökéletes és csak kevés választja el attól, hogy minden másra is az legyen.

A videón látható motor egyelőre csak tanulmány, és nem hangzik el, hogy tervezik a szériagyártást, viszont a jövőt egyértelműen kompresszoros belső égésű és elektromos motorokkal képzelik el, vagyis ha ez a konkrét típus nem is kerül gyártásba, a megoldásai felbukkanhatnak a jövő elektromos Kawasakijain.

Egyelőre még egyik japán gyártó sem állt elő széria elektromos motorkerékpárral, a Kawasaki viszont kellően bátor ahhoz, hogy elsőként lépjék ezt meg.